התעשיינים: רשות הדואר מונעת ממקומיים להשתתף במכרז למערכת גילוי אש

"מבקשת מערכת העומדת בתקנים אמריקניים" * רשות הדואר: התקן הישראלי אינו מספיק

"רשות הדואר מקיימת מכרז, המפלה לרעה את התעשייה הישראלית, ומונע ממנה כל אפשרות להתמודד ולזכות". כך טוענת התאחדות התעשיינים, הקוראת לשר התמ"ת, אהוד אולמרט, לעצור את המכרז במתכונתו הנוכחית, החוסמת השתתפות יצרנים ישראלים.

מדובר במכרז שמקיימת הרשות בירושלים, לאספקה והתקנה של מערכת גילוי עשן. ההתאחדות טוענת, כי המכרז דורש מערכת העומדת בתקנים אמריקניים בלבד, וכן כי המתמודדים נדרשו להגיש את אומדן המכרז בדולרים.

היקף המכרז מוערך בידי התאחדות התעשיינים ב-113-100 אלף דולר, לא כולל מע"מ. בישראל פועלים ארבעה יצרנים המייצרים מערכות לגילוי עשן.

יו"ר מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) בהתאחדות התעשיינים, דוד ארצי, טוען, כי תנאי המכרז מונעים מהיצרנים המקומיים מלגשת למכרז, שכן מוצרים ישראליים הם בעלי תו תקן ישראלי.

רשות הדואר מסרה בתגובה: "המכרז הוא לבניין הנהלת רשות הדואר, בו יחידות בעלות חשיבות אסטרטגית, כגון המחשב המרכזי וארכיב בנק הדואר, המחייבים זהירות רבה. על-פי חוות דעת יועץ הבטיחות יוסף פדבה שהומצאה לרשות הדואר, התקן הישראלי על חלקיו השונים מתייחס למערכות לגילוי אש בלבד, ולא למערכות כיבוי בגז, כריזת חירום וטלפון כבאים הנדרשים במסגרת המערכת.

"לפי חוות הדעת הנ"ל, בהיעדר תקן ישראלי למרכיבים המהותיים במערכת, נהוג ומקובל בארץ, במיוחד בתחומי הבטיחות, להסתמך על תקנים בינלאומיים ובעיקר על תקני UL האמריקניים".

הרשות מסרה עוד, כי כל החברות שהגישו הצעות למכרז הן חברות ישראליות המעסיקות עובדים, וזכייה במכרז של כל אחת מן החברות תספק לה עבודה בהתקנה ותחזוקה של המערכת למשך שבע שנים ואף יותר.