אגרת הרישוי על רכבי דיזל מסחריים תושווה לרכב דיזל פרטי מינואר

המשמעות: צפוי ייקור של כ-1,000 שקל באגרה השנתית המוטלת על כלי הרכב הרלוונטיים, מכ-1,300 שקל כיום ל-2,300 שקל לאחר השינוי

החל מינואר 2004 תושווה אגרת הרישוי השנתית של רכב דיזל מסחרי לאגרת הרישוי של רכב דיזל פרטי. כך עולה מתקציב המדינה לשנת 2004. המשמעות: צפוי ייקור של כ-1,000 שקל באגרה השנתית המוטלת על כלי הרכב הרלוונטיים, מכ-1,300 שקל כיום ל-2,300 שקל לאחר השינוי. הצעד צפוי להכניס לקופת המדינה כ-200 מיליון שקל בשנה.

הצעד הוא חלק מהרפורמה בשוק המיסוי על רכב, שעליה הוחלט השנה. הצעד צפוי להשפיע בעיקר על שוק רכבי הכביש-שטח המפוארים, שנמכרים כיום עם מנועי דיזל ומוגדרים כ"רכב מסחרי", ועל שוק המסחריות הקלות, דוגמת ברלינגו וקנגו, שנמכרות עם מנועי דיזל.

באוצר מעריכים, כי השפעת המהלך על מבנה השוק תהיה שולית. עם זאת, מספר יבואנים בענף הרכב סבורים כי הצעד החדש, שמתלווה לייקור הסולר, עשוי להגדיל את הביקוש לדגמי בנזין על חשבון מספר דגמי דיזל בשנה הבאה.