וואלה עברה לראשונה לרווח נקי סמלי ברבעון השלישי

עלייה של 18% בהכנסות ל-9.4 מיליון שקל * רווח "על הנייר" של כ-640 אלף שקל מגולמות באופציות של המנכ"ל אילן ישראלי

הפורטל וואלה , שבבעלות בזק בינלאומי (36.8%) והוצאת "הארץ" (34.8%), רשם לראשונה ברבעון השלישי רווח נקי, אם כי סמלי בלבד, של כ-310 אלף שקל, לעומת איזון ברבעון הקודם. המעבר לרווח התאפשר בזכות גידול של 18% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, שהסתכמו בכ-9.4 מיליון שקל.

הרווח הגולמי הגיע ל-5.4 מיליון שקל, כששיעורו מההכנסות מגיע ל-57.8%, בדומה לרבעון הקודם. עלייה בהוצאות ההנהלה והשיווק ומכירות, שהגיעו ברבעון השלישי ל-4.3 מיליון שקל - עלייה של 27% לעומת הרבעון הקודם, גרמו לכך שהרווח התפעולי השתפר רק במעט לעומת הרבעון הקודם. הרווח התפעולי הגיע ל-350 אלף שקל, בעוד שברבעון הקודם הוא היה מאוזן.

בוואלה ציינו, כי במהלך הרבעון השלישי המשיכה הצמיחה העקבית בשוק הפרסום באינטרנט, שבאה לידי ביטוי בהצטרפות מפרסמים משמעותיים. כמו כן, חלה צמיחה מסוימת גם בשוק המסחר האלקטרוני. במהלך הרבעון וואלה השיקה מערכת בילינג עצמאית שתאפשר לה אספקת שירותים אינטרנטיים בתשלום.

תזרים המזומנים השלילי של וואלה הסתכם בכ-440 אלף שקל, ובכ-2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. לוואלה מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-3.5 מיליון שקל בלבד. לחברה כמעט ואין חובות לבנקים, אך יש לה הלוואות מבעלי מניות בכ- 16 מיליון שקל. הגירעון העצמי שלה מסתכם בכ-6.5 מיליון שקל, לאחר שבתחילת השנה הוא עמד על כ-5.2 מיליון שקל. במאי קיבלה וואלה הלוואות נוספות מבעלי המניות בסך של כ-2.9 מיליון שקל. ההלוואות אמורות להיפרע באמצעות קיזוז הזכויות שלהם בהנפקת זכויות עתידיות בחברה.

מנכ"ל וואלה, אילן ישראלי, קיבל 601 אלף אופציות בתחילת חודש יולי במחיר מימוש של כ-1.74 שקלים למניה - מחיר השוק של המניה ביום קבלת האופציות בתוספת של 60 אגורות למניה. האופציות ביום קבלתן היו אמנם מחוץ לכסף, אך מאז המניה ניתרה והגיעה למחיר של 2.8 שקלים, כששווי השוק של החברה מסתכם בכ-14.5 מיליון דולר. ישראלי הרוויח מקפיצה זו, ותוך 4 חודשים הוא יכול לרשום לעצמו רווח "על הנייר" של כ-640 אלף שקל. לאופציות תקופת VESTING של 4 שנים, כשבכל שנה יכול ישראלי לממש חלק יחסי מתוכן. בנוסף, עובדי החברה קיבלו 927 אלף מניות באותם התנאים של ישראלי וגם הם זכו מעליית מחיר המניה.

שוק ההון תיגמל בתקופה האחרונה את מניית וואלה, כחלק מהעליות בבורסה, ומתחילת השנה היא קפצה בכ-345%, למחיר של כ-2.8 שקלים למניה ונסחרת לפי שווי של 14.5 מיליון דולר. הקפיצה במניית וואלה קשורה ודאי לעובדה שברבעון השני היא הציגה שיפור בתוצאות ועברה לאיזון תפעולי ולאיזון בשורה התחתונה. הרבעון היא מציגה שוב שיפור, אם כי צנוע יותר מהצמיחה של 39% בהכנסות ברבעון השני.

וואלה הוא אתר האינטרנט הפופולרי בישראל. על פי סקר של TGI למחצית השנה 50.3% מהגולשים בישראל דיווחו, כי הם גולשים בוואלה, לפחות פעם אחת בשבוע. 80% מהכנסות וואלה היום באות מפרסום ורק 20% ממקורות אחרים, כמו מסחר אלקטרוני.