היכל התרבות: האדריכל אמנון רכטר אינו מקצועי מספיק בשביל לבצע את השיפוץ בבניין

רכטר ביקש למנוע התקשרות ההיכל עם אדריכלים אחרים; היכל התרבות: גם מהנדס העיר בעד הפסקת עבודתו

מיותר לציין את הנזק הכספי העצום שעלול להיגרם במידה ושיפוץ היכל התרבות יבוצע על-פי תוכניות לא מקצועיות ושגויות, שיצריכו בעתיד תכנון וביצוע מחדש. כך נאמר בתגובה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בת"א ע"י היכל התרבות וקרן ת"א לפיתוח.

היכל התרבות הגיב לבקשה של האדריכל אמנון רכטר לאסור עליו בצו מניעה זמני להתקשר עם אדריכלים אחרים לשם תכנון השיפוץ.

בתגובה נאמר עוד, כי מהנדס העיר ת"א, האדריכל דני קיזר, יועץ לוועדת השיפוצים, סבור גם היום שנוכח תוצרי העבודה של האדריכל אמנון רכטר מוטב היה להפסיק את המשך תכנון הפרויקט על-ידו כבר בשלב זה.

לדברי המשיבות, הפסקת ההתקשרות עם רכטר נעשתה כדין על-פי הוראה מפורשת בהסכם ההתקשרות עמו, לפיה הן רשאיות להפסיק את התקשרותן עמו בכל עת.

המשיבות טוענות עוד, באמצעות עורה"ד פיש, פפר ולרנר, כי לא מובנת להם טענתו של רכטר לפיה פרויקט השיפוץ "הופקד" בידי משפחת רכטר לדורותיה. (תכנון הפרויקט נמסר תחילה לאדריכל המנוח יעקב רכטר שנפטר בפברואר 2001).

לדברי המשיבות, ועדת השיפוצים החליטה לצרף את מהנדס העיר ת"א, האדריכל דני קייזר, כיועץ לוועדת השיפוצים. לטענתן, קייזר הגיע למסקנה כי אין לבצע את פרויקט השיפוץ לפי תוכניותיו של רכטר וכי יש להביא אדריכל אחר תחתיו.

לטענתן, קיימת ביקורת מקצועית כלפי אמנון ריכטר גם בנושא בניין תאטרון הקאמרי. בו נתגלו כשלים לא מעטים הנובעים לכאורה בין היתר מתכנון לקוי.

(ת.א 2030/03).

אמנון רכטר. הופקד במשפחה

דני קייזר. יועץ לוועדה