בסיעת העבודה הסתמנה הערב תמיכה במיזוג העבודה-עם אחד

לצד דחייה כמעט מוחלטת של התנאי המרכזי של ח"כ עמיר פרץ לשריין לאנשיו בלוק של 16% בוועידה ובמרכז העבודה

בסיעת העבודה הסתמנה הערב (ה') תמיכה ברעיון המיזוג עם מפלגת עם אחד, לצד דחייה כמעט מוחלטת של התנאי המרכזי של ח"כ עמיר פרץ לשריין לאנשיו בלוק של 16% בוועידה ובמרכז העבודה. מדובר במחנה של כ-400 איש בוועידה, אשר ח"כ אפרים סנה הגדיר כ"גרעין שליטה", ולא הסתיר את חששו מ"ניסיון השתלטות של ארגון עובדים על מפלגת העבודה".

מוביל ההתנגדות היה ח"כ חיים רמון, שהציע חלופה שנראתה כרעיון מהפכני: חברי שתי המפלגות יבחרו יחד את הוועידה והמרכז של המפלגה המאוחדת. היו"ר הזמני ח"כ שמעון פרס, יוזם השבתו של פרץ לעבודה, לא דחה על הסף את הצעת רמון והבטיח לבדוק אותה.

ישיבת הסיעה התקיימה במשכן הכנסת בדלתיים סגורות. זה היה דיון ראשון מסוגו בדרג הבכיר של המפלגה והוא נסב על עקרונות המיזוג. הישיבה נמשכה כשעתיים, ללא קבלת החלטות, ודיון יימשך בשבוע הבא. המזכ"ל אופיר פינס נתן סקירה ממצה של הגישושים שהתקיימו עד כה. הוא הביע תמיכה אישית במיזוג אך ציין כי "הכל פתוח" וביקש למצות את המו"מ הראשוני.

במגעים אלה נדונו התנאים הבסיסיים למיזוג מלא של שתי המפלגות ולא שותפות נוסח העבודה-מימ"ד. פרץ תבע בנוסף לשריון מחנהו במוסדות המפלגה, גם את תפקיד סגן ראש הסיעה בכנסת, ומקומות לאנשיו בוועדות הכנסת. העבודה דרשה תפקידים בכירים לאנשיה בהסתדרות. היום העבודה יושבת שם באופוזיציה.

בדיון שהתקיים היום הוצגו שאלה רבות בעיקר לגבי השפעת המיזוג על כיבושו מחדש של קהל היעד המסורתי של מצביעי העבודה, אשר פנו למפלגות אחרות, בעיקר לשינוי. על אפיונו של קהל היעד הזה והדרכים להחזירו מתוכנן יום עיון ב-23 בחודש זה.