התחנה המרכזית תידרש לגישור על פערים בתזרים

לתחנה, שבשליטת מרלז, תוכניות להסדרת גישור על הפערים בתזרים, באמצעות שימוש ביתרות העומדות לזכותה בעיריית ת"א, מכירת נדל"ן והתאמת מסגרת אשראי בנקאי

חברת התחנה המרכזית החדשה בת"א (תמח"ת ) ממשיכה להציג הפסדים כבדים - 5.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה וכ-17 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. סה"כ עומדת יתרת ההפסד הצבור של הפרוייקט התחבורתי בדרום ת"א על 75 מיליון שקל.

הפסדי התמח"ת נגרמו, רובם ככולם, כתוצאה מהוצאות מימון כבדות, חרף רווח תפעולי רבעוני של 363 אלף שקל ושל 1.9 מיליון שקל מתחילת השנה. משרד רואי החשבון של תמח"ת, בריטמן אלמגור ושות', מפנה את תשומת הלב לתחזית תזרים המזומנים של החברה לשנה הקרובה, שמצביעה על צורך בגישור על פערים בתזרים. לחברה תוכניות להסדרת גישור כאמור, בין היתר, ע"י שימוש ביתרות העומדות לזכותה בעיריית ת"א, מכירת שטחי נדל"ן והתאמת מסגרת האשראי הבנקאי. הנהלת החברה צופה, כי תצליח לממש את התוכניות, כאמור.

לתמח"ת עמדה יתרת זכות בעירייה בסך 35.9 מיליון שקל, הנושאת ריבית שנתית של 4% מנובמבר 2001. בין הצדדים נקבע, כי פירעון יתרת הזכות יהיה בדרך של התחשבנות בגין תשלומים עתידיים של החברה לעירייה ו/או לצורך ביצוע מטלות החברה על פי הסכם ביניהן ו/או לכיסוי חלק החברה בתביעות פיצויים לטובת התושבים המתגוררים בסמיכות לפרוייקט.

אשתקד, המחתה תמח"ת, הנשלטת בידי מרלז של משפחת יונה וחברות הנכסים של אגד ודן, יתרה של 18.6 מיליון שקל לבעלי עניין תמורת תשלום מזומן של 16.8 מיליון שקל. השנה המחתה יתרה נוספת של 1.7 מיליון שקל תמורת תשלום מזומן של 1.5 מיליון שקל.

הכנסותיה של תמח"ת בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-36.8 מיליון שקל, ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה, כתוצאה מגידול בהפרשה לחומ"ס, הנובעת בעיקרה מאי ודאות בקשר ליכולת החברה לגבות דמי ניהול ושכירות המגיעים לחברה מאוחדת. הרווח התפעולי של החברה עמד על 1.9 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה, בעקבות ירידה בהוצאות הנהלה, כלליות, מכירה ושיווק.

כאמור, עלייה חדה בהוצאות המימון, שעמדו בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 16.6 מיליון שקל (זינוק של 250%) העבירו את החברה להפסד כבד, לעומת רווח סמלי בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נבע בעיקרו משחיקת יתרות כספיות ומהפרשים בין מדד בגין למדד הידוע.

נכון לסוף חודש ספטמבר הסתכם ההון העצמי של תמח"ת ב-135 מיליון שקל ומימן כ-28% ממאזן החברה. לתמח"ת התחייבויות של כ-200 מיליון שקל לבנקים, מהן 50 מיליון שקל התחייבויות שוטפות, אג"ח בסכום של 61 מיליון שקל והתחייבויות לבעלי עניין בהיקף של 25 מיליון שקל.

בסוף חודש מארס פרעה החברה קרן וריבית אג"ח בסך של 7.5 מיליון שקל. 5 מיליון שקל מתוכו מומן באמצעות מכירת שטחים בתחנה לבעלי המניות של החברה.