הפועלים מוריד המלצתו לאגיס בשל העליות החדות בשער המניה

למרות הורדת ההמלצה ל"תשואת שוק" מעלים את מחיר היעד מ- 100.3 שקל ל- 130 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ- 6% ממחירה הנוכחי

שי קמין ורקפת אפטר, אנליסטים בבנק הפועלים, מורידים את המלצתם למניית אגיס מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", עקב זינוק חד של 27% שנרשם במניה בחודש האחרון, עם עליית שערים מצטברת של כ- 186% מראשית השנה.

עם זאת, האנליסטים מעלים את מחיר היעד מ- 100.3 שקל ל- 130 שקל, מחיר הגבוה בכ- 6% ממחירה הנוכחי.

ב-2003, מציינים אפטר וקמין, הגישה אגיס 10 תרופות גנריות חדשות לאישור ה- FDA, עם מכירות שנתיות, במונחי מוצרי המקור, של כ- 350 מיליון דולר, כאשר גם ב- 2004 מתכוונת החברה לשמור על צנרת זהה בהיקפה, תוך מתן דגש לפיתוח מוצרים, בהם קיימת סבירות גבוהה להיות ראשונים בשוק וליהנות מבלעדיות.

מתוך המוצרים שהוגשו, 4 אישורים כבר נתקבלו ועד סוף השנה צפויים להתקבל 3 אישורים נוספים.

האישורים ל-Mometasone Cream ול-Flonase, הצפויים להתקבל רק ב- 2004, הם גם האישורים הקריטיים מבחינת תרומתם להכנסות ולרווח.

ברבעון הרביעי השנה צפויה אגיס, להערכת קמין ואפטר, לדווח על הכנסות שיא של כ- 450 מליון שקל, שיפור של כ- 31% בהשוואה לרבעון הרביעי 2002. שיפור זה מיוחס, בין היתר, למוצרים החדשים שאושרו והושקו וכן להזמנה בהיקף של כ- 10 מיליון אירו, שקבלה מלקוחות באירופה לתרופה קרדיווסקולרית, פרי פיתוחה.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי צפוי להסתכם בכ- 29 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 14 מליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד, עם רווח מתוקן של כ- 37 מיליון שקל, בהנחת מחיקת ההשקעה במדיטור פרמצבטיקה. רק במהלך הרבעון הרביעי, יוכרע עתידה של מדיטור ויוחלט האם יש צורך לבצע מחיקה זו, בהיקף של 10 מיליון שקל.

תחזית זו מגלמת הכנסות שנתיות של כ- 1.7 מיליארד שקל ל- 2003 (+24%) ורווח נקי של 138 מיליון שקל (רווח מתוקן של 133 מיליון שקל), הכפול מרווחי 2002.

לאחרונה, מציינים האנליסטים, יצא יו"ר החברה, מורי ארקין, בהצהרה כי בכוונתו להביא את אגיס לשווי שוק של כמיליארד דולר (כ- 20% מעל שווי השוק הנוכחי), עוד במהלך השנתיים הקרובות. לשם כך בוחנת הנהלת החברה, כבר בימים אלו, מס' חלופות למיזוגים ורכישות עם חברות נוספות בתעשיה, אשר יוציאו אותה מתחומי הנישה, בהם היא התמקדה עד כה, ויגוונו את סל מוצריה.

בעבר דובר רבות על כוונת החברה להירשם למסחר בבורסת הנאסד"ק בארה"ב, אולם לדברי היו"ר, מהלך זה אינו מקדם את החברה ליעד שלעיל. מההנפקה למוסדיים הצפויה בשבועות הקרובים עולה כי נכון להיום, יש לחברה מקורות גיוס חלופיים.

לדברי האנליסטים, מסורתית, נסחרה מנית אגיס במכפיל נמוך מחברות גנריות אחרות, עקב חשיפתה לשוק המקומי וצנרת 'צנועה יחסית' של מוצרים. תרומתם לרווח של האישורים הצפויים בשנתיים הקרובות, והמיזוגים שעל הפרק, הובילו לאחרונה לעליות שערים חדות שצמצמו, כמעט לחלוטין, פער זה וקרבו את המניה לשווייה הריאלי. לאור האמור, הורידו האנליסטים את המלצתם, כאמור.