דניאל זלקינד מכר מחוץ לבורסה חבילה של 50 אלף מניות אלקו החזקות תמורת 2.25 מיליון שקל

זלקינד נפטר במימוש זה מכל אחזקותיו בחברה, שהיוותה 0.17% מהון המניות של החברה

לרשימת בעלי העניין המממשים בבורסה בת"א הצטרף אתמול דניאל זלקינד, בנו של גרשון זלקינד, בעל השליטה בחברת אלקו אחזקות . דניאל זלקינד מכר ביום ראשון מחוץ לבורסה חבילה של 50 אלף מניות אלקו אחזקות לפי מחיר של 45 שקל תמורת 2.25 מיליון שקל. זלקינד נפטר במימוש זה מכל אחזקותיו בחברה שהיוו 0.17% מהון המניות של החברה.

דניאל, אחד משני בניו של גרשון זלקינד, מכהן כדירקטור ומנכ"ל משותף באלקו אחזקות. עלות שכרו שלו ושל אחיו, מיכאל, המכהן גם הוא כמנכ"ל משותף בחברה, הסתכמה אשתקד בכ-2.9 מיליון שקל - כ-240 אלף שקל בחודש. בניגוד לדניאל, למיכאל אין אחזקה אישית בחברה והבעלות על אלקו אחזקות מתחלקת כיום בין גרשון זלקינד המחזיק ב-68% וציבור המשקיעים המחזיק ב-32% מהון החברה.

אלקו אחזקות, החברה-האם של אלקו תעשיות, אלקטרה ואלקטרה צריכה, דיווחה ברבעון השלישי על רווח נקי של כ-34.1 מיליון שקל - גידול של כ-1.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חלקו הגדול של הרווח נבע מרווחי חברות-הבת אלקטרה צריכה (20 מיליון שקל) ואלקו ברנדט (17.4 מיליון שקל). לעומת זאת, ליברטי פרופרטיס (שקם נדל"ן לשעבר) גרעה מרווחי הקבוצה כ-2.6 מיליון שקל והוצאות המימון גרעו 10.9 מיליון שקל נוספים.

אלקו ברנדט, כאמור, נמנית על החברות בקבוצה המצליחות לייצר רווחים, אך בכנס אנליסטים שערכה אלקו אחזקות בשבוע שעבר, עדכנה החברה מטה את תחזיותיה לרמת ההכנסות של אלקו ברנדט. ברנדט אמורה למכור השנה בכ-860-840 מיליון אירו לעומת תחזית מוקדמת של 930-900 מיליון אירו. כמו כן לא תעמוד ברנדט ביעד הרווחיות התפעולית שהציבה לעצמה - 3% מהמכירות.

אלקו אחזקות ציינה, כי אי העמידה בתחזיות היא תוצאה של התחזקות האירו מול הפאונד הבריטי והדולר והמיתון בצרפת, בה אלקו ברנדט היא אחת מהחברות המרכזיות הפועלות בתחום המוצרים הלבנים.

מניית החברה-האם, אלקו אחזקות, נסחרת כיום לפי מחיר של כ-46 שקל המשקף לה שווי שוק של כ-300 מיליון דולר (כ-1.3 מיליארד שקל) לאחר שרשמה מתחילת השנה עלייה מינורית של כ-4% בלבד.