במשרד ש. הורוביץ החליטו לסגת מהכוונה לייצג את דוד אפל

בשל התנגדות מרבית השותפים, הוחלט במשרד, בצעד חריג, לוותר על הייצוג * הנימוק הרשמי: המשרד לא עוסק בפלילים

לפני כשבוע דווח כאן על כניסת משרד ש. הורוביץ לייצוג דודי אפל, בענייניו השונים. נגד אפל קיים כתב אישום, בשל עבירות של מתן שוחד לגורמים שונים, בהם בכירים במינהל מקרקעי ישראל, עודד טל, בשלטון המקומי, ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב, לראש המועצה המקומית גבעת שמואל, זמיר בן-ארי, ולנחמה רונן, שהיתה אז מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה.

כמו כן, מתנהלת נגד אפל החקירה בפרשת האי היווני, שם הוא חשוד במתן שוחד לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשר התמ"ת, אהוד אולמרט. אפל חשוד בכך שסייע לשניים במימון הפריימריס שלהם, בתמורה למתן חסות לאירוח משלחת יוונית, כדי לסייע לאפל בעסקיו בבניית פרוייקט ענק באי יווני. כן הוא חשוד בכך שהעסיק את גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה, כיועץ בשכר עתק, באופן פיקטיבי.

מאחר שמדובר בהיקף גדול של חומר, פנה עורך דינו של אפל, משה ישראל, לעו"ד שוקי חורש, השותף הבכיר בש. הורוביץ, וביקש ממנו להצטרף לייצוג. בין ישראל, לבין חורש ועו"ד אילן סופר, שותף בש. הורוביץ, נערכו מספר פגישות. חורש וסופר, המטפל בתיקים הפליליים במשרד, כבר התחילו לעבור על חומר.

ואולם אז החלו נשמעות השגות מצד שותפים בש. הורוביץ, על ייצוג אפל בידי המשרד. אלה טענו, כי המשרד לא צריך לייצגו. זאת על אף שאפל יוצג בעבר בידי המשרד: הוא יוצג בידי עו"ד אמנון גולדנברג, בפרשת המעברה בכפר סבא. כן הוא יוצג בידי עו"ד עזגד שטרן, בערעור בבית המשפט העליון.

למרות זאת, כאמור, היו השגות במשרד על ייצוג אפל. בעקבות ההשגות הללו, נערכה בימים האחרונים ישיבת שותפים בש. הורוביץ, שדנה בנושא, ובאופן חסר תקדים, הוחלט לוותר על הייצוג. ככל הידוע, למעט חורש וסופר, כל השותפים התנגדו לייצוג אפל.

הנימוק הרשמי שנתנו השותפים: המשרד לא עוסק בפלילים. אלא שהוא לא עומד במבחן המציאות: המשרד ייצג באחרונה את איתמר בורוביץ' והפניקס, בפרשת קרטל חברות הביטוח, שם הואשמו חברות הביטוח בעבירות של הגבלים עסקיים; את חברת ברנוביץ' בפרשת בזל; את טל יגרמן בתיק הפלילי בפרשת לונג השקעות; וכן הוא מייצג שורת עובדים בכירים באו.אר.אס, הנאשמים בפרשת עוקץ כנגד הנהלת בתי המשפט. לא ניתן לומר, אם כן, שהמשרד לא עוסק בפלילים.

זה לא דבר רגיל, שמשרד מוותר על ייצוג לקוח, שלא מסיבות של ניגודי אינטרסים. נראה כי התדמית של אפל, היא שהכריעה את הכף. גורמים במשרד, בחרו שלא להגיב. כך גם עורך דינו של אפל, ישראל.

אפל מסר בתגובה: "מכיוון שפרקליטת המדינה, הגב' עדנה ארבל, הודיעה פומבית בתידרוכיה לעיתונאים, כי היא מנהלת הלכה למעשה, את תיק אפל באופן אישי, כתובעת על, הרי שבעצת עורך דינו, משה ישראל, מנהל דוד אפל מו"מ עם מספר ראשי משרדי עורכי דין, מהגדולים בישראל, לצירופם לצוות המשפטי. לכשיבשילו מגעים אלה לכדי הסכם, ממילא ידווח הציבור בישראל, בשקיפות ובפתיחות".