טסקום מתכננת הנפקה בת"א לפי שווי של 15-20 מיליון דולר

חברת בדיקות התוכנה צפויה להגיש בימים הקרובים טיוטת תשקיף * בעל השליטה בטסקום הוא עופר אלבק ולנשיא החברה מונה לאחרונה אמיר חייק

הבורסה הגואה והצלחת הנפקת האקוויטי של גדות , מניעות חברות נוספות לבחון אפשרות לגיוס הון באמצעות הנפקה ראשונה של מניותיהן. מי שצפויה להגיש בימים הקרובים טיוטת תשקיף להנפקה על בסיס דו"חות הרבעון השלישי (המאפשרים גיוס הון עד סוף פברואר 2004) היא חברת טסקום בדיקות מערכות ותוכנה, הנמצאת בשליטת עופר אלבק. כך נודע ל"גלובס".

טסקום פיתחה ומפתחת כלי תוכנה חדשניים לייעול התכנון והבדיקה של מערכות מידע, שמקנים לה יתרון תחרותי ומהווים בסיס לשירותים שהחברה משווקת. הללו כוללים בקרה, תכנון, הבטחת איכות ובדיקת מערכות מידע, מערכות תקשורת ומערכות בקרה משובצות מחשב.

טסקום, שעדיין לא בחרה חתמים להנפקתה, מבקשת להנפיק את מניותיה לפי שווי חברה של 15-20 מיליון דולר לפני הכסף, על בסיס מכירות של כ-40 מיליון דולר לשנה ורווח נקי של כ-2 מיליון דולר. יצוין, כי בבורסה נסחרת החברה המתחרה, טסנת, לפי שווי של 13.8 מיליון דולר לאחר עלייה של 23% מתחילת השנה.

לפני ארבעה חודשים מינתה טסקום את אמיר חייק, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל משרד התמ"ת, לנשיא החברה. עופר אלבק, המחזיק כמחצית ממניות טסקום, משמש יו"ר ומנהל עסקים ראשי.

בעלי מניות נוספים הם: קרנות ההון סיכון אייפקס, ג`נסיס וקומיוטק של יצחק תשובה, שהפרישה אשתקד 9.5 מיליון שקל, מחצית מהשקעתה בטסקום, שבוצעה לפי שווי חברה של כ-90 מיליון דולר. קומיוטק דיווחה, כי ההפחתה בוצעה בשל ירידת ערך שחלה להערכת מנהליה בשווי הנאות של טסקום. בעלי מניות נוספים בטסקום הם משקיעים פרטיים ועובדי החברה, ככל הנראה, גם חייק ביניהם.