היועמ"ש החליט להעמיד לדין פלילי את חברי הכנסת יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי

בפרשת ההצבעות הכפולות על חוק תכנית החירום הכלכלית * השניים נאשמים בזיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות וכן במרמה ובהפרת אמונים

היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין החליט להעמיד לדין פלילי את חברי הכנסת מהליכוד יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי, בפרשת ההצבעות הכפולות על חוק תכנית החירום הכלכלית. הערב (ג') ביקש רובינשטיין מיו"ר הכנסת ראובן ריבלין לפעול להסרת חסינותם.

השניים נאשמים בזיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות וכן במרמה ובהפרת אמונים. החלטת רובינשטיין נפלה לאחר שערך להם שימוע, ולמרות הכחשותיו החוזרות של ח"כ חזן. גורלובסקי הודה במעשה מיד לאחר שנתפס וכבר הורשע ונענש בוועדת האתיקה של הכנסת.

המעשים אירעו בשתי הצבעות אלקטרוניות נפרדות, כשהח"כים הצביעו קודם בלחיצה על כפתורי ההצבעה שלהם ואחר כך נאשמים בהצבעה נוספת בשם הח"כים מסיעתם היושבים לצדם שנעדרו ממקומם, בלחיצה על כפתורי ההצבעה שאינם שלהם.

חזן נאשם על שהצביע גם בשמה של ח"כ ענבל גבריאלי, וגורלובסקי על הצבעתו במקום ח"כ גלעד ארדן. על הצבעתו הכפולה של חזן התלונן ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) בחקירה שנפתחה בכנסת לאחר שהתגלתה הצבעתו הכפולה של גורלובסקי. האחרון הסתבך בתירוצים סותרים כדי להסביר את מעשהו.

בכתב האישום עלו חתום משה לדור פרקליט מחוז ירושלים נאמר כי הנאשמים זייפו מסמך ביצירת רישום הצבעה כוזב (בלחיצה על כפתורי ההצבעה של הח"כ השכן) בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות (הגדלת מספר התומכים בסעיפי החוק). הנסיבות המחמירות מתבטאות בפגיעה שהסבו מעשי הנאשמים להליכי חקיקה של הכנסת במעשה המרמה ובהפרת האמון שניתן בהם כעובדי הציבור על ידי הציבור הנפגע שבחר בהם לכנסת.

רשימת העדים כוללת 26 אנשים ואת קלטת הוידאו של ערוץ 33 שצילמה את הצבעתו של חזן. בראש רשימת העדים יו"ר הכנסת ריבלין ו-7 ח"כים.

ועדת הכנסת אמורה להחליט אם להסיר את החסינות לאחר דיון או בהסכמה של הח"כים שתחסוך את הדיון. הוועדה תדון בבקשה בשבוע הבא.