המדינה דורשת מאסרים בפועל וקנסות כבדים לשלמה אייזנברג והרי ספיר

ברנע בחוות דעת מטעם ההגנה: לאייזנברג לא היה כל רווח מעיסקת אג"ש-ערד בשנת 1997

התביעה ביקשה היום (ה`) במסגרת שלב הטיעונים לעונש במשפטם של שלמה אייזנברג והרי ספיר, להטיל עליהם עונשי מאסר בפועל וקנסות כבדים.

אייזנברג, יו"ר חברת ערד ובעל השליטה בה, הורשע בספטמבר השנה בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הכללת פרט מטעה בדו"ח הכללת פרט מטעה בתשקיף, רישום כוזב במסמכי תאגיד והדחה בחקירה.

ספיר, דירקטור בערד, הורשע בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות והכללת פרט מטעה בתשקיף.

מדובר בעיסקת אג"ש-ערד משנת 1997, בה מכרה ערד לקבוצת אג"ש-ערד, שאייזנברג היה בעל מניות בה, את אחזקותיה בישרס שבבעלות אייזנברג בהנפקת זכויות על פי תשקיף.

קודם לשמיעת טיעוני התביעה הגישה ההגנה חוות דעת מומחה של אמיר ברנע, בעניין הרווח שהפיק אייזנברג בעיסקת אג"ש-ערד. לדברי ברנע, תוצאת חישוב הרווח של התביעה שגויה, הן עקב שימוש בשיטה לא נכונה לחישוב הרווח, והן עקב חישוב לא נכון של הרווח.

השגיאות הללו תורמות, לדעתו, לניפוח חד של רווחי אג"ש, ורווחי אייזנברג הנגזרים מהם שאיננו מוצדק. לדעתו, לא צמח כל רווח לאייזנברג, ומאידך לא היה כל הפסד לערד כתוצאה מעסקת אג"ש-ערד.

ברנע קובע, כי ה"רווח" על-פי חישובי התביעה הוא שגוי, זאת עקב שיטת חישוב המתעלמת מהפער בין שווי הוגן לשווי שוק.

כמו כן הוגשו לבית המשפט מכתבי הערכה על פועלם של הנאשמים. בעניינו של אייזנברג הוגש מכתבו של השר אהוד אולמרט, שהעלה על נס את תרומתו של אייזנברג לפיתוח ירושלים בתחומי התעשייה עתירת הידע ובתחומי המגורים.

בעניינו של ספיר הוגשו מכתבים של אורה הרצוג, אלמנתו של נשיא המדינה חיים הרצוג, הרב יהודה עמיטל, ראש ישיבת הר עציון ושר לשעבר בממשלת ישראל, פרופ` גבריאלה שליו, רות חשין וטדי קולק.

נציגת התביעה, עו"ד אלמוג, ציינה, כי הנאשמים הורשעו בסדרת עבירות מסוג פשע, והעובדה שביצעו עבירות כלכליות לא מלבינה את העבירות., לדבריה מדובר בעבריינים ויש להעביר מסר לציבור על-ידי החמרת הענישה.

התובעת הוסיפה, כי הקנס המצטבר בעניינו של אייזנברג הוא 2.2 מיליון שקל, ובעניינו של ספיר - 875 אלף שקל. היא ביקשה להטיל עליהם קנסות מקסימליים אלה וטענה, כי הנזק לציבור בפרשה זו היה 10-17 מיליון שקל.

טיעוני ההגנה לעונש יישמעו בישיבת בית המשפט הבאה, ב-15 בדצמבר.