פרץ ונתניהו ייפגשו היום בניסיון לגשר על הפערים

הפגישה באה בעקבות הודעת ההסתדרות כי היא מפסיקה את ההחרפה בעיצומים * ועדות החריגים חידשו את פעולתן

שר האוצר, בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ ייפגשו היום אחה"צ בניסיון נוסף לגשר על הפערים בין ההסתדרות לאוצר בתחומי הפנסיה והשינויים המבניים במשרדי הממשלה ויחידות הסמך.

הפגישה נקבעה לאחר שהסתדרות עובדי המדינה הודיעה כי היא מפסיקה את ההחרפה בעיצומים ומחדשת פעילותן של ועדות החריגים שהוקמו במשרדי הממשלה.

האוצר הודיע כי ינכה ממשכורת דצמבר של עובדי המדינה המשולמת היום סך של 12 מיליון שקל בגין העיצומים. מתחילת העיצומים שהחלו ב-29 בספטמבר ועד היום ניכה האוצר 24 מיליון שקל משכר העובדים הנוקטים בעיצומים.

פרץ ונתניהו ינסו להגיע להסכמות במספר נושאים שנותרו שנויים במחלוקת: בתחום הפנסיה האוצר דורש כי יוכנס סעיף שקט תעשייתי שיבטיח כי ההסתדרות לא תפעיל את נשק השביתה באופן גורף ואילו ההסתדרות דורשת להותיר בידיה את יכולת השביתה לגבי סעיפים שונים שבהם אין הסכמה בין הצדדים.

בנושא השינויים המבניים נותרו חילוקי דעות הנוגעים להפעלת מע"ץ כחברה ממשלתית ולשינויים הצפויים בביה"ח אברבנאל וביה"ח וולפסון. האוצר דורש כי במידה ויבוצעו שינויים בשני ביה"ח הנ"ל ההסתדרות לא תוכל להשבית את כל מערכת הבריאות ואילו ההסתדרות אינה מוכנה לוותר על זכות זו.