חברת אחרק: דנקנר השקעות מתחמקת מתשלום של 17 מיליון שקל תמורת בנייה במודיעין

הסכסוך בין השתיים נסוב על התנאים לביצוע פרוייקט דיור במתחם בוכמן בעיר מודיעין

חברת אחרק עבודות הנדסה (1987) פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות בורר על מנת שיכריע בסכסוך שנתגלע בינה לבין דנקנר השקעות , וזאת בהתאם להסכם הבוררות בין הצדדים.

בפניה לבית המשפט נאמר, כי במאי 2000 נחתם בין הצדדים הסכם, לפיו הזמינה דנקנר השקעות מהמבקשת הקמת 82 יחידות דיור בפרוייקט קוטג`ים שיזמה במתחם המכונה מתחם בוכמן בעיר מודיעין.

לדברי המבקשת, עוד במהלך המשא ומתן בין הצדדים בנוגע לפרוייקט, העלימה ממנה דנקנר השקעות מידע מהותי ובכך הטעתה אותה בהערכת היקף העבודות, וחתימתה על ההסכם התבססה על מצגים מטעים או חסרים של דנקנר השקעות.

לטענת המבקשת, באמצעות עו"ד רון דיחנו, היא העבירה במאי השנה לדנקנר השקעות חשבון סופי מסתכם בסך של 17.2 מיליון שקל ובהתאם להוראות ההסכם התחייבה דנקנר השקעות לבדוק ולאשר את החשבון הסופי בתוך 25 יום מיום הגשתו ולשלמו עד למחצית יולי 03.

לדברי המבקשת, עד כה טרם אושר החשבון וטרם שולם סכום החוב והדבר מהווה הפרה של התחייבות המשיבה על פי ההסכם. זו נימקה את מחדלה לבדוק את החשבון הסופי, לאשרו ולשלמו בכך שלכאורה העבודות טרם הושלמו.

המבקשת טוענת, כי הטענה של המשיבה אינה אלא אמתלה להתחמק מקיום חיובי האחוזים על-פי ההסכם וכי היא השלימה את כל העבודות שהתחייבה לבצע על-פי ההסכם לרבות עבודות נוספות וחריגים שנדרשה על ידי המשיבה לבצעם ואשר כאמור התמורה המגיעה לה בגינם טרם שולמה לה.

לדברי המבקשת, בינה לבין המשיבה היתה הסכמה מפורשת לפנות להליך של בוררות להסדרת המחלוקות ביניהם ואף היו הסכמים בכתב בעניין זה.

(בשא 1049/04)