שפל של חמש שנים במכירת משאיות ב-2003

בפלח המשאיות הבינוניות נמסרו בשנה החולפת 1,232 יחידות - ירידה של 23%

שוק המשאיות רשם ב-2003 את הירידה החדה ביותר בחמש השנים האחרונות. כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב.

הירידה נרשמה בכל הפלחים והיא מיוחסת למיתון, שפגע באופן קשה בענף התשתית והבנייה והביא לירידה בצריכה הפרטית ולצמצום בהובלת סחורות מהנמלים לנקודות השיווק. בנוסף, נפגע הענף במחצית השנייה של השנה מהתיסוף החד באירו.

בפלח המשאיות הכבדות, שמשמשות בעיקר לענף התשתית, נמסרו בשנה החולפת 1,063 יחידות - ירידה של 19% לעומת 2002. המובילה בפלח זה היתה וולבו, שמסרה 389 יחידות - ירידה של 20%, אחריה דאף עם 244 מסירות - ירידה של 9.6%, ומאן עם 153 מסירות - ירידה של 20%.

בפלח המשאיות הבינוניות נמסרו בשנה החולפת 1,232 יחידות - ירידה של 23%. המובילות היו דאף עם 276 יחידות - ירידה של 18%, אחריה איסוזו עם 210 יחידות - עלייה של אחוז וולבו עם 196 יחידות - ירידה של 37%. איסוזו היא היחידה שהגדילה השנה את מכירותיה.

בפלח המשאיות הקלות, שמשמשות בעיקר להובלה עירונית של מוצרי צריכה ומזון נמסרו בשנה החולפת 999 יחידות - ירידה של 28%. המובילות היו מרצדס עם 305 יחידות - ירידה של 35%, אחריה פולקסווגן עם 279 יחידות ירידה של 26% ואיווקו עם 175 יחידות - ירידה של 28%.

יבואנים בענף המשאיות מעריכים, כי כל התאוששות במצב המשק ב-2004 תתבטא בעלייה חדה במכירות בשוק, עקב התיישנות של ציי התובלה הקיימים. בנוסף מעריכים בענף, כי הריבית הנמוכה בשוק תאיץ רכישת משאיות חדשות באמצעות מימון וליסינג.