הסתדרות הפקידים צפויה להכריז על סכסוך עבודה ברשויות המקומיות

טוענת: אלפי עובדים ברשויות המקומיות אינם מקבלים את שכרם, על הרשויות מופעלים לחצים גדולים לפטר

הסתדרות הפקידים, בראשות ליאון מורוזובסקי, תקיים מחר (ד`) דיון דחוף, בגיבוש צעדי מאבק ברשויות המקומיות. ההסתדרות צפויה להכריז בימים הקרובים על סכסוך עבודה ברשויות המקומיות בכל הארץ. המהלך נעשה על רקע טענת ההסתדרות, כי אלפי עובדים ברשויות בכל הארץ אינם מקבלים את שכרם וכי על הרשויות מופעלים לחצים גדולים לפטר עובדים.

לדברי מורוזובסקי, "משרד הפנים מפעיל באחרונה לחצים גדולים על כל ראשי הרשויות המקומיות לפטר עובדים. הוא קורא לכל ראש רשות ומתנה הזרמת סיוע בפיטורי עובדים באופן מאסיבי".

להערכת הסתדרות הפקידים, מדובר ב-20 אלף עובדים, כולל עיריות, מועצות איזוריות, מועצות דתיות ויישובים ערביים, שבהם קיים פיגור של חודשים בתשלום המשכורות. זאת, לרבות אי-הפרשת הכספים הדרושים לתנאים סוציאליים.

מורוזובסקי ציין, כי במאי ואוגוסט 2003 נחתמו שני הסכמים בין ההסתדרות לאוצר ולמרכז השלטון המקומי. האחד בדבר הפחתת עלויות השכר, שתוקפו עד מחצית 2005 והשני בדבר קיצוץ מסוים במצבת כוח אדם בכל הרשויות המקומיות, שתוקפו עד סוף 2004.

"האוצר ומרכז השלטון המקומי אינם יכולים להתנער עתה מאחריות ולהתנות את תשלום השכר בדרישה לפיטורים המוניים נוספים", אומר מורוזובסקי, "התביעה שלנו היא לא להפלות עובדים אלה לרעה מול עובדי משרדי הממשלה ולהבטיח את תשלום המשכורות בכל הרשויות".