ידיעות אחרונות: הורביץ, פרי ונאמן ישקיעו במרקסטון מכספם הפרטי

אלי הורביץ, יעקב פרי ויעקב נאמן חברים בוועדה המייעצת של הקרן, שגייסה לאחרונה 400 מיליון דולר

יו"ר טבע, אלי הורביץ, השקיע באופן אישי בקרן מרקסטון, שהשלימה בימים אלה גיוס של 400 מיליון דולר. עד כה פורסם כי הורביץ יכהן כחבר בוועדה המייעצת של הקרן, יחד עם יו"ר בנק המזרחי, יעקב פרי, ועם עוד יעקב נאמן. לידיעות אחרונות נודע, כי כל השלושה השקיעו בקרן מכספם האישי.

כל חברי הנהלת הקרן, כולל הוועדה המייעצת - בסך הכל כ-20 איש - השקיעו יחד מכספם 5% מסך הגיוס של מרקסטון, כלומר 20 מיליון דולר. חלק ניכר מההשקעות בקרן בוצע על-ידי קרנות פנסיה אמריקניות.

קרן מרקסטון הוקמה על-ידי רון לובש, לשעבר מנהל הסניף המקומי של בנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס. החברים הבולטים בהנהלת הקרן ושותפיה הם לובש; אמיר קז, לשעבר סמנכ"ל אריסון השקעות; אליוט ברודי, אחד ממנהלי ההשקעות הפרטיים הבולטים בחוף המערבי ורפובלקני המקורב לנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, והנרי קרוגר, גם הוא מבכירי ליהמן-ברדרס.

עוד נודע, כי מלבד התשואה על השקעותיהם, יתוגמלו מנהלי הקרן ויועציה, בהם פרי, הורביץ ונאמן, על אחוז מסוים מהרווחים של הקרן.

הקרן לא תבצע השקעות הון-סיכון ולא תשקיע בחברות במשבר שיש לשקמן, אלא מתכוונת להשקיע בחברות טובות בתעשייה, במטרה להמשיך להשביחן.

בכוונתה להשקיע בישראל לטווח ארוך בכ-10 חברות, תוך רכישת עד 20% מהון מניותיהן. לכל אחד מהמשקיעים בקרן אפשרות להצטרף גם באופן אישי להשקעה ובכך להגדיל את הנתח של הקרן ושל משקיעיה בחברה. מרקסטון סימנה את בזק כיעד ראשוני להשקעה וכיעד שני, אם לא תצליח להשקיע בבזק, את סלקום.