בעלי הקליניקה ביו-אנרגיה הואשם בקבלת כספים במרמה, רשלנות והתחזות לרופא

טען שניתן להאריך את גובה המטופל ואת איבר מינו; לאחר שטיפולים נכשלו, סירב להחזיר כספים

הבעלים והמנהל של הקליניקה ביו-אנרגיה בבית הרופאים בתל-אביב, סימון סופר, הואשם בבית משפט השלום בתל-אביב בקבלת כספים במרמה בנסיבות מחמירות, במעשי פזיזות ורשלנות ובהתחזות לרופא.

על-פי כתב האישום, בין השנים 1999-2000 היה סופר הבעלים והמנהל של ביו-אנרגיה. הוא פרסם בעיתונות מודעות שבהן טען במרמה, כי במסגרת הטיפולים הניתנים בקליניקה ניתן להאריך את גובהו של המטופל עד 10 ס"מ, להאריך את איבר המין עד 6 ס"מ, להגדיל את החזה ולטפל בבעיות סכרת.

לטענת התביעה, סימון ידע שמדובר בהבטחות כוזבות, ולמרות זאת פרסם את הנתונים כדי לקבל כספים במרמה. בחלק מהמקרים הוא הציג עצמו כרופא בפני פציינטים, וכן חילק כרטיסי ביקור שבהם רשום "קליניקה רפואית" כדי ליצור מצג שווא לפיו מדובר בטיפול רפואי מקצועי.

עוד נטען, כי לצורך ביצוע הטיפולים נעזר סופר בעובדים ללא כל הכשרה רלבנטית, תוך שהוא מציג אותם כרופאים או כמטפלים מוסמכים.

לטענת התובע, עו"ד דניאל בן-טולילה מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), בעקבות הפרסומים הכוזבים הגיעו לקוחות רבים אשר ביקשו לעבור את טיפולי ההגבהה וההארכה. עבור טיפולים אלו דרש סופר תשלום מראש, בסכומים שהגיעו לעשרות אלפי שקלים.

עוד נטען, כי במסגרת טיפולי ההגבהה, סופר או מי מטעמו חיבר את הפציינטים למספר מכשירים בצורה מסוכנת, תוך כדי גרימת כאב לפציינטים. זאת, ללא השגת כל תוצאות.

לאחר שהפציינטים גילו, כי הטיפולים אינם מועילים וביקשו את כספם בחזרה, טען בפניהם סופר בכזב שהם גבהו, או לחילופין, כי הטיפול לא הצליח מאחר שהם לא קיימו את הוראותיו. בנוסף, סופר סירב להחזיר להם את כספם.

בכתב האישום נאמר, כי במעשיו אלה נתן סופר טיפול רפואי רשלני וכן קיבל כספים במרמה בנסיבות מחמירות, שבאו לידי ביטוי בסכומי הכסף הגבוהים, תדירות המרמה ונקיטה במערכת מתוחכמת של מצגי שווא.

(ת.פ. 1483/04)