קב' ברונפמן אלון תעניק ל-300 ממנהליה אופציות ל-5% ממניות החברה

המנהלים בריבוע הכחול יקבלו אופציות בשווי של כ-86 מיליון שקל

קבוצת ברונפמן אלון, אשר מחזיקה בשליטה בחברת הרבוע הכחול , יוצאת בתוכנית תגמול נרחבת לכ-300-280 ממנהליה. ל"גלובס" נודע שלעובדים יוצעו אופציות בשיעור כולל של כ-5% מהון המניות של החברה. שווי השוק של הרבוע הכחול עומד על 1.7 מיליארד שקל כך שבמידה והמהלך יושלם והאופציות יוצעו במחירים שיעודדו את מימושן, הרי שעובדי הריבוע כחול עשויים להחזיק במניות בשווי כולל של 86 מיליון שקל.

התוכנית תוצע לדירקטוריון החברה ורק לאחר שזה יידון בה ויאשר אותה, יתבררו פרטים נוספים. בנוסף לחלוקת האופציות למנהלים, ייהנו גם עובדי הרשת מתוכנית התגמול החדשה של החברה, שעל פיה יזכה כל סניף שיעמוד ביעדים שנקבעו לו על ידי ההנהלה, לתגמול נוסף שיחולק בין העובדים על פי מספר מפתחות.

לדברי יו"ר דירקטוריון הריבוע הכחול, דודי וייסמן, מטרתו של המהלך היא ליצור זיקה בין תגמול המנהלים לביצועי החברה, מודל שבא לידי ביטוי בצורה בולטת ביותר בעיקר בענף ההיי-טק. עם זאת, חברות תעשייתיות רבות אימצו מודל זה והחלו לתגמל את מנהלים באופציות ככלי לעידוד המוטיבציה שלהם. בריבוע הכחול ציינו היום שללא קשר לתוכנית התגמול המתגבשת הרי שבמהלך רכישת השליטה בחברה על ידי קבוצת ברונפמן אלון, הוסכם בין הבעלים לוועד העובדים על תמורה שתשולם להם מכל דיבידנד שיחולק לבעלי המניות בחברה. על פי ההסכם יהיו זכאים העובדים ל-1% מכל דיבידנד שיחולק. עד כה חילקה החברה דיבידנדים בהיקף של חצי מיליארד שקל, כך שחלקם של העובדים בדיבידנדים אלו עומד על 5 מיליון שקל.

רשת הרבוע הכחול סיימה את הרבעון השלישי עם מכירות של 1.34 מיליארד שקל, ירידה של 2.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותיה של הרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בישראל בכ-3.9 מיליארד שקל, ירידה חדה של 6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ברשת מציינים שהירידה במכירות נובעת מהמיתון המתמשך, שבא לידי ביטוי בירידה של 4.3% במדד המכירות הקמעונאיות, ובירידה של 6.5% ברכישות מזון. ברבעון השלישי ירדו המכירות בחנויות הזהות (אלו שפתוחות מעל לשנה) בכ-9.9% לעומת ירידה של 13.5% ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו המכירות בחנויות הזהות בכ-12.4% לעומת ירידה של 10.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרבוע הכחול דיווחה ברבעון השלישי על הפסד של 17.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 24.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול ההוצאה החד פעמית (הוצאות רה-ארגון), הייתה מציגה הריבוע הכחול רווח נקי של 19.4 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסידה הרשת 29.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 105 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.