"גבעות עולם" תגייס 1.5 מליון דולר בבורסה בתל אביב

ההון הנוסף הינו למטרת המשך פעולותיה, לקראת פיתוח שדה הנפט שהתגלה ליד כפר סבא

שותפות חיפושי הנפט, גבעות עולם , תגייס 1.5 מליון דולר מציבור בעלי היחידות בשותפות בדרך של הנפקת זכויות. ההון הנוסף הינו למטרת המשך פעולותיה, לקראת פיתוח שדה הנפט שהתגלה ליד כפר סבא.

השלב הבא הינו ביצוע קידוח אופקי בעומק 4.5 ק"מ מהבאר מגד 4, אשר נקדחה בשדה הנפט בשנת 2003. הקידוח האופקי עשוי לקדם את הפקת הנפט בשדה מגד. בישראל טרם התבצע קידוח אופקי להפקת נפט.

גבעות עולם קודחת לנפט, בזכיון בלעדי של הממשלה, צפונית מזרחית לכפר סבא וראש העין, בבארות המסומנות מגד 2, מגד 3 ומגד 4. ממצאי קידוח מגד 2, 3, 4 מאשרים את קיומו של שדה נפט, ששטחו עולה על 50 קמ"ר, ומאגר של למעלה מ-100 מליון חביות נפט טרום הפקה, שמתוכן, בהעדר מכשולים לא צפויים ועל בסיס נסיון העבר במקומות אחרים, מעריכים כי ניתן להפיק כ-20% עד 25%.

הבארות נקדחו לעומק של כ-5 ק"מ ומבחני ההפקה אישרו את המצאותו של נפט.

במרץ 2002 האריך שר התשתיות את רשיון הקידוח הבלעדי לשנתיים ובשנת 2003 קדחה החברה לעומק של 4919 מטר את מגד 4. דוגמאות של סלעים שהוצאו מבאר מגד 4הועברו לבחינת מומחים לנפט בעולם ואלו אישרו את העובדה, כי בתצורת ה"מוהילה" (שכבה) רמה גבוהה של רוויה בנפט.

על פי המלצת מומחים מחו"ל, גבעות עולם מתכננת קידוחים אופקיים לכל רוחב שדה הנפט, במטרה לנצל את המאגרים הצבורים. הקידוחים האופקיים אמורים לאפשר הפקה מסחרית וכלכלית. השותפות מתכננת לקדוח בכל אחת מבארות מגד 4, מגד 3 ומגד 2, שני קידוחים אופקיים באורך 1,000 מטר כל אחד. בסה"כ מתכננת גבעות עולם 10 בארות ומכל אחד לקדוח 2 קידוחים אופקיים (בסה"כ 20 אופקיים).