פרט לירושלים ת"א וחיפה: מחר תתקיים שביתה בכל הרשויות המקומיות

מחר לא יהיו השירותים הבאים: איסוף זבל, רישום דו"חות חנייה וכן לא תתבצע קבלת קהל במשרדי הרשויות המקומיות; שביתה צפויה גם בנמל אשדוד

ההסתדרות צפויה להשבית מחר (יום ה') את כל השירותים המוניציפליים ברשויות המקומיות, להוציא את שלוש הערים הגדולות: ירושלים, תל אביב וחיפה.

ההסתדרות צפויה להשבית מחר את כל השירותים העירוניים בכלל הרשויות בארץ, להוציא 3 הערים הגדולות, כאמור. במסגרת ההשבתה הצפויה מחר לא יהיו השירותים הבאים: איסוף זבל, רישום דו"חות חנייה וכן לא תתבצע קבלת קהל במשרדי הרשויות המקומיות. גם מחר בבוקר ימשיכו השובתים לחסום צמתים בצפון הארץ.

עם זאת, הערב החליט מרכז השלטון המקומי להמתין ולא להחמיר לבינתיים את ההשבתה והעיצומים וזאת עד ליום ראשון ולדיון הממשלה בנושא.

בתוך כך פורסם היום כי פורום ראשי 15 הערים הגדולות הודיע שהוא תומך במאבקו של ראש עיריית ערד להעביר את שירותי הרווחה והחינוך לידי הממשלה "בשל התנהגותה חסרת האחריות והקיצוץ הקשה והעמוק שעשתה בתקציבים אלה".

בהודעה נאמר כי 15 ראשי העיריות מזהירים את שרת החינוך ואת שר הרווחה כי יעבירו אליהם את האחריות לשירותים אלה כבר בשבוע הבא, אם לא יימצא בישיבתה ביום א' פתרון לבעיה ואם לא יוחזרו הסכומים שקוצצו מתקציבי החינוך והרווחה.

שביתה צפויה גם בנמלים

כמו כן נודע היום כי, עובדי נמל אשדוד מתכוונים לפתוח ביום חמישי בשביתה, בחלוף 14 ימי צינון מאז הוכרז על סכסוך עבודה בנמלים.

עובדי נמל חיפה שוקלים להצטרף לשביתה בימים הקרובים.

עילת השביתה היא סירובו של הממונה על השכר באוצר יובל רכלבסקי לאשר הסכמי עבודה שנחתמו עם העובדים.

מועצת המובילים והמסיעים הורתה ביום רביעי בערב לבעלי המשאיות שלא להגיע לנמל אשדוד עקב השביתה הצפויה.

בחודשים האחרונים מתנהל משא ומתן איטי בין משרד האוצר להסתדרות ולעובדי הנמלים על רפורמה בפתיחת תחרות בנמלי הים, תוך הפיכתם לשלוש חברות ממשלתיות עצמאיות. לפני כשלושה חודשים שבתו עובדי הנמלים למשך שבוע נגד תכניות הרפורמה, אולם בית הדין לעבודה הורה להם לשוב לעבודה בתום שבוע שביתה ולהימנע משביתה חוזרת במשך 100 ימים, אשר הסתיימו לפני כשבועיים.