בנק איגוד: הבורסה בתל אביב תמשיך במגמת עליות השערים

רמת התמיכה הקרובה למדד המעו"ף שוכנת ברמת 500 הנקודות ואחריה קיימת תמיכה ברמת 495-490 הנקודות. רמת ההתנגדות הקרובה ברמת - 510 הנקודות.

להערכת כלכלני בנק איגוד מגמת העליות בשוק נותרה בעינה בטווח הבינוני כל עוד לא תתרחש הסלמה ביטחונית חמורה שתדרדר את המצב הביטחוני מהסטטוס-קוו הנוכחי.

המימושים בשבוע שהסתיים בבורסה בתל אביב מהווים המשך למגמת התיקון הטכני בשבועיים האחרונים שהורידו את מדד המעו"ף מרמת 530 הנקודות לסמוך לרמת 500 הנקודות, ירידה של כ- 5.7% ואת מדד ת"א 100 מרמת 583 הנקודות לסמוך לרמת 545 הנקודות, ירידה של כ- 6.5%.

מהלך עליות השערים ארוך הטווח שנמשך בשוק המקומי מאז אמצע חודש פברואר 2003 (רמת 300 הנקודות במעו"ף) ממשיך להיות מוזן מהגורמים הבאים:

היותה של שנת 2003 שנת מפנה במשק בה עבר המשק משנתיים של צמיחה שלילית לצמיחה חיובית בשיעור של כ- 1.2% (עפ"י נתוני הלמ"ס), התבטאות הנגיד קליין כי המשק המקומי יצמח השנה שיעור של כ- 2.4% בהנחה שההתאוששות הכלכלית העולמית תימשך ושלא תהיה הסלמה מהותית ביטחונית.

כמו כן, המשך מגמת ירידת הריבית במשק (העומדת על 4.5% לחודש פברואר 2004 ועוד צפויה לרדת), מגמה שהורידה בצורה ניכרת את התשואה המתקבלת באפיקים אלטרנטיביים הן השקליים והן הצמודים דוגמת שוק האג"ח.

המגמה החיובית של עליות בשווקי חו"ל ובעיקר ארה"ב (המשפיעה על השוק המקומי הן בעקיפין והן במישרין דרך החברות הדואליות הנסחרות בנאסד"ק ובת"א במקביל) יחד עם נתוני מאקרו המעידים על יציאה של ארה"ב מהמיתון. יציאתה של ארה"ב מהמיתון בו היתה, צפויה להקרין בצורה חיובית, דרך פעילות הייצוא, גם על המשק המקומי.

ולבסוף העברת התקציב לשנת 2004 בכנסת והתבטאויות שרון על גיבוש תוכנית מדינית חדשה.

יחד עם סיבות חיוביות אלה לעליות בשווקי המניות לא נעלמו הגורמים המכבידים על מגמה זו: פרשיית קבלת השוחד בה נחשד ראש הממשלה שרון. כמו כן, ההערכה כי תקופת ההתאוששות הכלכלית בארץ תהיה ארוכה ותחל למעשה רק במהלך 2004. העלאת יעד הגירעון הממשלתי לשנה הבאה מ- 3.5% ל-4%.

רמת התמיכה הקרובה למדד המעו"ף שוכנת ברמת 500 הנקודות ואחריה קיימת תמיכה ברמת 495-490 הנקודות. רמת ההתנגדות הקרובה ברמת - 510 הנקודות.