ארה"ב תרתיע מקביעת רמת תמיכה לדולר בפגישת שרי האוצר של מדינות ה-G7

ממשל בוש רמז בשבוע החולף כי חולשת הדולר משרתת את מטרותיו. חולשתו של הדולר עוזרת לצימצומו של הגרעון המסחרי האמריקני אל מול מדינות אירופה ויפן

בפגישת שרי החוץ וראשי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 אשר מתנהלת בפלורידה, ארצות הברית, לא צפויה המארחת לבשר טובות למדינות האירופיות וליפן בנוגע לחולשתו הנמשכת של המטבע האמריקני אל מול האירו. ארה"ב צפויה למנוע ולהרתיע מקביעת רמת תמיכה כלשהי למטבע האמריקני בשווקים העולמיים. עם זאת הודעת הסיכות צפויה לקרוא גם ל'יציבות' במסחר במטבעות בנוסף ל'גמישות בשערים'.

ממשך בוש רמז בשבוע החולף כי חולשת הדולר משרתת את מטרותיו. חולשתו של הדולר עוזרת לצימצומו של הגרעון המסחרי האמריקני אל מול מדינות אירופה ויפן.

שרי האוצר והבנקאים המרכזיים של המדינות התעשייתיות הגדולות בעולם נפגשים בבוקה ראטון שבפלורידה לפיסגה בת יומיים אשר תמשך גם מחר. המדינות אשר ייוצגו בפגישת ה-G7 הן: ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת, איטליה, גרמניה ויפן. במוצאי השבת תפורסם ההודעה המשותפת של באי הפגישה, הודעה זו צפויה ליסוב סביב חולשת הדולר אל מול האירו והיאן.

בשבוע החולף אמר שר האוצר האמריקני, ג'ון סנו, כי שער חליפין גמיש שנקבע בשווקים יתרום לכלכלה עולמית איתנה. כזכור, בפגישה הקודמת, שהתרחשה בספטמבר, פנו הצדדים בהודעתם וקראו לשערי חליפין גמישים במטבעות העולמיים.מאז הפגישה האחרונה נפל הדולר ביותר מ-12% ביחס לאירו, והשלים ירידה של כ-40% ביחס לאירו בשנתיים האחרונות. אל מול המטבע הבריטי השיל הדולר כ-10% מאז הפגישה האחרונה של ראשי כלכלות ה-G7, וירד ב-7.5% לעומת היאן היפני.

עם זאת צופים בשווקים כי לאחר שינוי הרטוריקה והמדיניות של הפדרל רזרב ביחס לריבית האמריקנית, ההודעה המשותפת צפויה להיות קצת יותר שורית ביחס לדולר מאשר בפגישות הקודמות.