נמרודי נגד השוק - מסרב לתת למוסדיים הנחה בהנפקת הכשרה ביטוח

המכרז המוסדי, בו הציעה החברה לגופים המוסדיים לרכוש מניות בסכום כולל של 17 מיליון שקל, תמורת 5.6 שקלים למניה, לא זכה להצלחה

הקשיים בהנפקת הכשרת הישוב ביטוח נמשכים. אחרי שברגר חתמים יצאה מקונסורציום החתמים בהנפקה בשבוע שעבר, נתקל אתמול המהלך - במכשול נוסף. המכרז המוסדי, בו הציעה החברה לגופים המוסדיים לרכוש מניות בסכום כולל של 17 מיליון שקל, תמורת 5.6 שקלים למניה, לא זכה להצלחה.

במכרז, שנוהל על ידי פועלים-אי.בי.אי, הזרימו הגופים המוסדיים ביקושים במחירים של 5.25 שקלים למניה, היינו בהנחה של 6.25% לעומת המחיר שדרשה החברה.

לפי שעה, נראה שמשפחת נמרודי, בעלת השליטה בהכשרת הישוב, לא מוכנה לתת למוסדיים את ההנחה שהם דורשים. היום מקיימת צמרת החברה ישיבה, בה תיפול ההכרעה האם להתגמש, ולמכור את המניות בהנחה, או לגנוז לפי שעה את ההנפקה ולהחזיר את התשקיפים למגירה.

ההערכה בשוק היא, שנמרודי לא יהיה מוכן לסגת בדרישות המחיר, ובסופו של דבר לא תצא ההנפקה לפועל.

ההנפקה של הכשרה ביטוח זכתה לתגובות צוננות כבר מהיום שבו הוכרזה. אחת הסיבות לקרירות שבה מתקבל רעיון ההנפקה היא העובדה שבהנפקה יימכרו 15% בלבד מהון המניות, מה שעלול ליצור בעיית סחירות.

סיבה נוספת שבגללה עשויים המוסדיים להסס מלהיכנס להנפקת מניות הכשרת היישוב ביטוח היא העובדה שחברות ביטוח רבות אחרות ממרקות כעת את תשקיפיהן בדרך אל הבורסה, ומדובר בחברות ביטוח שהתוצאות שלהן טובות בהרבה מאלו של הכשרת היישוב ביטוח. בעיה נוספת שעשויה להיות למשקיעים המוסדיים ברכישת יחידות בהנפקה הנוכחית היא ההיסטוריה הלא מחמיאה שיש לקבוצה, בכל מה שקשור להצפת ערך בחברות המנוהלות על ידה.

אולם הסימן הבולט ביותר לקשיים בהנפקה היא הפרישה של קפיטל ברגר חתמים מהמהלך. קפיטל ברגר הייתה אמורה לנהל את ההנפקה ביחד עם פועלים אי.בי.אי ופרישתה התקבלה בהפתעה רבה בקרב הפעילים בשוק ההון. על פי ההערכות בשוק ההון הפרישה היתה תוצאה של חילופי הבעלות בחברת ברגר הולדינגס, בעלת השליטה בקפיטל ברגר חתמים.

גורמים בשוק העריכו שבעלי השליטה החדשים חוששים להיכנס להנפקה שהסיכון בה הוא לא "מהנמוכים בשוק". הפעילים בשוק העריכו כי בקפיטל חוששים כיום מכניסה למהלך של הובלת הנפקה מבלי שיש לכך גיבוי מלא מהבעלים החדשים בחברה.

גורם בשוק אמר, כי גם התנהלות ההנפקה של הכשרה לא סימן טובות. "לא ראינו רוד שואו רציני של החברה, ואתמול, במכרז המוסדי, נוצר הרושם שממש דוחפים את המוסדיים להכנס להנפקה", אמר היום גורם המקורב למהלך.

ההערכות הן, כי גם אם נמרודי יסכים להתפשר על מחיר ההנפקה, עדיין קיימת סבירות גבוהה לכך שזו לא תצא לבסוף לפועל, שכן החברה זוכה לקבל כתף קרה מהפעילים בשוק, שלא מגלים התלהבות להכנס להשקעה בה.