אלרן במגעים למכירת 50% מאלרן נדל"ן ב-11.5 מיליון דולר

גי'.אי קפיטל עשויה להיכנס לשותפות בפרויקט המגורים שבונות אלרן נדל"ן, דירום וארנסון בורשה, פולין

חברת אלרן ממשיכה להצטייד במזומנים לקראת השלמת העסקה לרכישת השליטה בחברות המשתייכות לקבוצת דנקנר. היום דיווחה אלרן, כי מכרה בסוף השבוע 15 מיליון אג"ח להמרה במחיר השוק, של 95 אג' לאיגרת (תשואה של 9%) ובתמורה כוללת של 14.3 מיליון שקל. מדובר במכירת המשך לעסקה בה מימשה אלרן, בתחילת החודש, 4.45 מיליון אג"ח במחיר של שקל לאג"ח תמורת 4.45 מיליון שקל.

במקביל, ממשיכה אלרן לממש נכסים ריאליים. לאחר מכירת אחזקות מיעוט בחברה-הבת אלרן תשתיות (18.5%) לדור גז, המשתייכת לקבוצת אלון, והסכם מלפני שבועיים למכירת כל אחזקות החברה ביצרנית חומרי האריזה תדביק (40%) לחברת ההשקעות IEL, הודיעה אלרן בסוף השבוע על מגעים להכנסת שותף בחברה-הבת אלרן נדל"ן.

על פי הדיווח מנהלת אלרן נדל"ן מגעים, עם צד ג' בלתי קשור, לשם התקשרות בעסקה לפיה יעמיד אותו צד ג' לאלרן נדל"ן הלוואה בסך של 11.5 מיליון דולר לאלרן נדל"ן לתקופה של 5 שנים ויקבל אופציה להמיר את ההלוואה ב-50% ממניות אלרן נדל"ן. ההלוואה שתקבל החברה-הבת אמורה לשמש לפירעון הלוואות אותן העמידה לה אלרן.

אלרן נדל"ן היא חברה צעירה שהשקיעה במספר פרויקטים נדל"ניים בארץ ובחו"ל. בין היתר, מחזיקה החברה בבעלות על שלוש קומות משרדים ב"בית אירופה" בת"א ושליש משותפות שהוקמה לצורך הקמת פארק של אטרקציות תיירותיות ובידוריות בסגנון תנ"כי בנושא מלכי ישראל באילת.

בחו"ל משקיעה החברה בפרויקטים בספרד, בצ'כיה ובפולין. מדיווחיה של החברה היום עולה, כי מתנהלים מגעים ראשוניים עם ג'י.אי. קפיטל, זרוע ההשקעות של ג'נרל אלקטריק, לכניסתה לשותפות (ככל הידוע 50%) בפרויקט המגורים בו שותפה אלרן נדל"ן בעיר ורשה שבפולין.

מדובר בפרויקט שהיקפו 130 מיליון דולר, להקמת מלון ומרכז כנסים בינלאומי (שינוהלו בידי רשת הילטון), בנייני מגורים (ובהם עד 650 יח"ד), משרדים ושטחים מסחריים בשטח כולל של כ-140 אלף מ"ר. הקמת המלון כבר החלה לאחר שהשותפות בפרויקט - אלרן נדל"ן, דירום, אבי ארנסון וקרן סטוגה - חתמו על הסכם עקרונות למימון הבנייה עם בנק אוסטרי. אלרן, המחזיקה שליש בפרויקט, איננה מציינת את המחיר שתשלם ג'י..אי. קפיטל אם תרכוש חלק מפרויקט המגורים.