מועצת המובילים: לבטל את החלטת האוצר להעלות את המס על הסולר ב-30 אג` לליטר

לדברי היו"ר, גבי בן הרוש, עברו 60 יום מאז ההחלטה הראשונית של האוצר לגבות את התוספת, ומאז ועדת הכספים לא אישרה העלאה קבועה של הסולר

מועצת המובילים מאיימת היום (ג`) לחדש את המאבק כנגד המדינה, וזאת משום שמשרד האוצר טרם ביטל את החלטתו להעלות את הבלו (מס) על הסולר לתחבורה ב-30 אג` לליטר. לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, עברו 60 יום מאז ההחלטה הראשונית של האוצר לגבות את התוספת, ומאז ועדת הכספים לא אישרה העלאה קבועה של הסולר, ועל כן יש יש לבטל לאלתר את התוספת בסך 30 אג` לליטר. לדברי בן הרוש, "החלטת האוצר לא להטיל בלו נוסף על סולר לא קיבלה את אישור הכנסת ולכן הגבייה אינה חוקית. עברו יותר מ-60 יום מהטלת הבלו ואין לכך אישור בוועדת הכספים".

לדברי בן הרוש, ככל שמעלים את הבלו על הסולר גדלה כמות הסולר המוברחת מהרשות הפלשתינאית לישראל. על פי ההערכה, ההברחות לישראל מהרשות מונעות הכנסות של 10 מיליון שקל לחודש למע"מ ולבלו.

בן הרוש תובע מהממשלה לבטל מייד את תוספת הבלו על הסולר בסך 30 אג` שהוטל לפני למעלה מחודשיים. בן הרוש אומר, כי מאז העלתה הממשלה את המס על הסולר ב- 30 אג`, שילמו חברות ההובלה לאוצר המדינה מיליוני שקלים בלי שהן יכולות להחזיר לעצמן את ההוצאה על ידי ייקור מחירי ההובלה.

"אוצר המדינה לא הרוויח פרוטה מהטלת המס על הסולר. ההיפך הוא נכון.האוצר יצר מצב חלמאי", אומר בן הרוש, "המובילים מפסידים מדי חודש מאות אלפי שקלים משום שעליהם להוציא מכיסם 30 אג` נוספות על כל ליטר סולר שהם רוכשים ומנגד גדלה המוטיבציה לרכוש דלק בשוק השחור שהולך וגואה בגלל ייקור הבלו".