מרכז ההשקעות מסרב לסייע בהרחבת קירור גליל: "תפנו למשרד החקלאות"

טוען: "ההרחבה תגדיל התעסוקה במטעים" * כץ ומרדכי ידונו בפתרון לסיוע להשקעה של 10 מיליון שקל

מרכז ההשקעות מסרב לסייע במענקים להרחבת בתי הקירור בחברת קירור גליל, של החברה לפיתוח הגליל. הסיבה לסירוב: הרחבתם לא תגדיל את התעסוקה בבתי הקירור, אלא את התעסוקה במטעי האיזור.

לדברי מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, אחיקם ברלוי, מרכז ההשקעות מעוניין שהתמיכה תיעשה דרך משרד החקלאות, אבל תקציב משרד החקלאות אינו יכול לאפשר את הסיוע. לדבריו, קיימת החלטה לפיה ביישובי קו עימות ובבתי קירור, מסייע מרכז ההשקעות.

לדברי ברלוי, שר החקלאות, ישראל כץ, הבטיח לו השבוע, כי יסדיר את קבלת הסיוע עם מנהל מרכז ההשקעות, שמואל מרדכי. ברלוי: "שר החקלאות הבטיח שיזום פגישה עם מנהל מרכז ההשקעות, והם יסדירו ביניהם את מקור התמיכה, כך שהמפעל יקבל מעמד של מפעל מאושר במסלול מענקים. ללא תמיכה זו, הקיבוצים בעלי המניות לא יוכלו לבצע את ההשקעה".

בכוונת החברה לפיתוח הגליל להשקיע 10 מיליון שקל בשנתיים הקרובות בהקמת חדרי קירור משוכללים באווירה מבוקרת, בנפח של 2,200 טון. ההשקעה תגדיל ב-100 את מספר העובדים מקרית-שמונה ומיישובי הצפון במטעי האיזור, שהם 10% ממספר העובדים בתקופת השיא - 1,000 איש.

קירור גליל הוא אחד מ-10 מפעלי החברה לפיתוח הגליל, שמניותיה נמצאות בבעלות 35 קיבוצי הגליל העליון וצפון רמת-הגולן. בהם: דן, דפנה, משגב עם, סאסא, עמיעד ועין זיוון.

נפח הקירור הנוכחי של קירור גליל הוא 20 אלף טון לפירות באוויר מבוקר, ובסה"כ 38 אלף טון, שטחי קירור רגיל, ועמוק. התוספת נובעת ממחסור בשטחי קירור.

מחזור המכירות של קירור גליל הוא 17 מיליון שקל בשנה. הוא מעסיק 20 עובדים, והוא בית הקירור הגדול במדינה. בקירור גליל מאחסנים פירות וירקות, בשר, גלידות ומוצרי מזון קפואים של מפעלי מזון גדולים, בהם שטראוס, תנובה, פרי הגליל וסנפרוסט.