כנפיים תגייס כ-260 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ואופציות

החברה תגייס בעוד כשבועיים 130 מ' ש' בהנפקת אג"ח סטרייט צמודות למדד או לדולר במח"מ של 3.5 שנים

חברת כנפיים מתכוונת לגייס כ-260 מיליון שקל בהנפקת אג"ח סטרייט למוסדיים. לאחר שפנתה החברה לממונה על ההגבלים העיסקיים על מנת שיאשר לה מיזוג עם חברת אל על , היום נודע כי החברה מתכוונת לגייס בתוך כשבועיים 130 מיליון שקל במסגרת הנפקת אג"ח סטרייט צמודות למדד או לדולר עם בטוחות, ללא דירוג, במח"מ של 3.5 שנים.

את ההנפקה יובילו לאומי ושות' ולידר ושות'.

כמו כן, החברה צפויה להנפיק אופציות נוספות בסך של 130 מיליון שקל, במחיר של 2.5% מעל הריבית שתקבע בהנפקה הראשונה, שיהיו תקפות ל-4 שנים.

חברת כנפיים עשתה אמש צעד נוסף בדרך למיזוג עם אל על . החברה הודיעה אתמול כי פנתה אל הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בבקשה למיזוג אחזקותיה באל-על.

כנפיים מחזיקה כיום ב-19.78 מיליון מניות אל-על, המהוות 4.999% ממניות חברת התעופה. בנוסף, מחזיקה כנפיים באופציות של אל-על, המאפשרות לה להגיע לאחזקה של עד 51.07% ממניות החברה (בהנחה של דילול מלא) בתוך כשנה, מהן 10.5% מניות שכנפיים מציינת שמוחזקות בידי גורמים חיצוניים שכנפיים התחייבה לרוכשן (יתכן שמדובר בבני משפחת בורוביץ').

לפני כחודש נקטה כנפיים את את הצעד המוצהר הראשון בדרך להשתלטות על אל-על. החברה הודיעה לבורסה על פנייתה (באמצעות אל-על) לרגולטור הממשלתי בבקשה לאפשר לה להתחיל ולהגדיל את נתח אחזקתה גם במניות החברה. על פי תקנון החברה, על מנת להגיע לאחזקה של מעל ל-5% באל-על, ולהפוך לבעל עניין בה, על בעל המניות לקבל את אישור המדינה, בתוקף היותה מחזיקה ב"מניית הזהב" בחברה.