התנועה לאיכות השלטון: שר הפנים לשעבר, אלי ישי, שיקר לבג"ץ

כך טוענת התנועה בעתירה שעניינה מענק שהועבר למועצה האיזורית חבל מודיעין, לדבריה, בניגוד לחוק

שר הפנים לשעבר, ח"כ אלי ישי, שיקר לבג"ץ. כך טוענת התנועה לאיכות השלטון בתגובה חריפה שהגישה לבג"ץ על הודעות של משרד הפנים בעניין המענק, אשר ניתן למועצה האזורית מודיעין.

התנועה עתרה ב-2002 לבג"ץ נגד שר הפנים דאז, אלי ישי, בטענה, כי סכום של מיליון שקל, שהעניק ישי "מקופת שר הפנים" למועצה האיזורית חבל מודיעין, שבראשה עומד דוד טוביאנה - אינה חוקית. ישי תירץ את המענק בהתנהלותה התקינה והיעילה לכאורה של המועצה האזורית.

התנועה טענה, כי המענק ניתן למרות שבידי משרד הפנים היה מצוי מזה זמן רב חומר המעיד על התנהלותה הלקויה מן היסוד של המועצה. גורמי ביקורת במשרד הפנים הודיעו על עצירת מענק בסכום דומה למועצה, בשל חריגה קשה מדרכי התנהלות תקינות והגדלת מצבת העובדים בעשרות עובדים בניגוד לדין וניהול כספי, הגובל בהפקרות, מצידו של טוביאנה.

בתגובה מקדמית, ביולי 2002, טען ישי, כי המענק ניתן בשל הוצאות הביטחון של מספר יישובים בתחום המועצה. במארס 2003 הציגה התנועה לבג"ץ מסמכים המעלים בבירור, כי אותן הוצאות כבר מומנו בפועל על-ידי משרד הביטחון.

דיון שהתקיים בבג"ץ לאחר מכן איפשר למשרד הפנים לבחון את הראיות שהוגשו לבג"ץ ואת הפרשה כולה מתחילתה. בינתיים התחלף שר הפנים והיום השר הוא אברהם פורז. בתגובה מעודכנת, שהוגשה בימים האחרונים לבג"ץ, תומך משרד הפנים בעמדת ישי.

התנועה טוענת, כי המענק שניתן על-ידי ישי למועצה האיזורית הוא מושחת וכי השר אלי ישי שיקר לבג"ץ בתגובתו המקדמית, כאשר הוא יודע את האמת.

עוד נטען, כי גרסת הודעת העדכון היא ניסיון למלט מאחריות את גורמי משרד הפנים, אשר העניקו את המענק המושחת, ואת השר ישי ועוזריו, אשר הגישו תצהיר שקרי לבג"ץ.

עוד טוענת התנועה, כי תגובתו הראשונה של ישי היא כוזבת כולה והיא באה להטעות את בית המשפט, תוך הצפתו בנתונים שקריים, אשר יטעו את גורמי הפרקליטות שהגישו את ההודעות לבג"ץ.