פרקליטה של ליאורה גלט ברקוביץ דורש את חומר החקירה בפרשת סיריל קרן

עו"ד יהושע רזניק, טוען כי חומר החקירה בפרשת קרן נחוץ לו כדי לבסס את טענותיה של עו"ד גלאט-ברקוביץ כי פעלה בתום לב

עו"ד ליאורה גלאט-ברקוביץ, הפרקליטה הבכירה שליוותה את החקירה נגד ראש הממשלה בפרשת סיריל קרן, שהועמדה לדין באשמה כי הדליפה מידע לעיתונאי, דורשת לקבל לידיה את חומר החקירה בפרשת סיריל קרן.

פרקליטה של גלאט-ברקוביץ', עו"ד יהושע רזניק, טוען כי חומר החקירה בפרשת קרן נחוץ לו כדי לבסס את טענותיה של עו"ד גלאט-ברקוביץ כי פעלה בתום לב, וכן כדי לסתור את ההאשמה שמייחסת לה התביעה בעבירה של הפרת אמונים.

היום (ה') נערך דיון בבקשתה של עו"ד גלאט-ברקוביץ בבית משפט השלום בתל אביב בפני השופטת רחל גרינברג. עו"ד רזניק הגיש לפרקליטות המדינה ולבית המשפט רשימה של מיסמכים שהוא דורש מחקירת סיריל קרן. בנוסף, ביקש עו"ד רזניק חומרים מחקירות שהסתיימו בלי כתבי אישום, בענייניהם של עובדי ציבור אחרים שנחקרו בחשד להדלפות.

עו"ד רזניק טוען כי רק פעם אחת בתולדות המדינה, לפני כחמישים שנה, הועמד לדין עובד ציבור בשל הדלפה, ואומר כי עליו לעיין בתיקי חקירה דומים כדי לדעת מדוע הופלתה עו"ד ברקוביץ לרעה לעומת מדליפים אחרים, שלא הועמדו לדין, דוגמת הפרקליטה ענת סבידור שהודתה באחרונה בהדלפה לעיתונאי בחקירה.

עו"ד רזניק אמר, כי ברקוביץ תוכיח כי פעלה בתום לב ומעשיה לא היו הפרת אמונים אלא להיפך, שירות לציבור שהיה זכאי לדעת על החקירה שהתנהלה בחשד החמור לשוחד כנגד ראש הממשלה אריאל שרון.

לטענת גלאט-ברקוביץ, הסתיר היועץ המשפטי לשעבר לממשלה אליקים רובינשטיין, בזמן שקדם לבחירות האחרונות, כי מתנהלת חקירה בפרשת שוחד נגד ראש הממשלה. לטענתה, העברת החומר לעיתונאי גם שירתה את החקירה וזירזה אותה, מכיוון שהחקירה התנהלה בקצב איטי יחסית לחשדות החמורים. בכך כופרת ברקוביץ בטענת התביעה, כי פגעה בחקירה כאשר הדליפה לעיתונאי את המידע אודותיה.

לטענתו של עו"ד רזניק, על מנת לבסס טענות אלה דרוש לסניגוריה חומר החקירה מפרשת קרן. לדבריו נחוץ החומר גם כדי לכפור בסעיף בכתב האישום, על פיו "הורה היועץ המשפטי על חיקור דין של סיריל קרן בדרום אפריקה, שעל פי חומר הראיות שנאסף העביר לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה, כ ה ל ו ו א ה, סכום של כמיליון וחצי דולר".

הסניגוריה מתנגדת להגדרה שהכספים הועברו כ"הלוואה", וטוענת כי עלה החשד שמדובר בשוחד ולכן מעשיה של עו"ד ברקוביץ היתה בבחינת גילוי נאות לציבור.

התביעה תשיב בשבועות הקרובים על דרישת הסניגוריה לקבלת החומר, ואם תתנגד לדרישה יכריע בית המשפט בעניין. משפטה של עו"ד גלאט-ברקוביץ נפתח לפני כשבועיים ושלב ההוכחות בו יחל בחודש מאי.