הבינלאומי: הדולר צפוי להמשיך בתקופה הקרובה במגמת ההתחזקות המתונה

"ברמות המחירים הנוכחיות ולאור הסיכון הגבוה הטמון כיום בשוק, ההשקעה במניות מתאימה למשקיעים בעלי רמת סיכון בינונית עד גבוהה בלבד"

מגמת המסחר בשוק המניות בטווח הקצר, תמשיך להערכת כלכלני הבנק הבינלאומי להיות מושפעת מהנעשה בשווקי העולם. כך הם מציינים בפתח סקירתם השבועית על מצב שוק ההון.

במקביל, הם צופים, כי המסחר יושפע מהנתונים שיתפרסמו לגבי תוצאות החברות לרבעון הרביעי אשר צפויים להעיד על המשך התאוששות המשק מהמיתון.

הדולר צפוי, להערכתם, להיות מושפע מפער הריביות המצטמצם וכן ממגמתו בשווקים הבינלאומיים, כאשר כאמור, המשך צמצום פערי הריבית, והתמיכה אותה מקבל המטבע בשוקי העולם, צפויה לתמוך בהמשך התחזקות מתונה של הדולר. כלכלני הבינלאומי סבורים כי ברמות המחירים הנוכחיות ולאור הסיכון הגבוה הטמון כיום בשוק, ההשקעה במניות מתאימה למשקיעים בעלי רמת סיכון בינונית עד גבוהה בלבד. כמו כן, למשקיעים החשופים בשיעורים גבוהים לשוק המניות מומלץ לרכוש הגנות באמצעות נגזרים פיננסים מחוץ לכסף.

לאור האמור לעיל להלן המלצתם להשקעה באפיקים הסולידיים :

אפיק שקלי - ממליצים להשקיע באפיק זה באמצעות מק"מ וגילונים פטורים הנסחרים מתחת לערכם המתואם וכן השקעה בקרנות שקליות (המסווגות כחייבות).

אפיק מט"חי - הם ממליצים לשמור על מרכיב מט"חי של כ-15% בתיק ההשקעות וזאת באמצעות קרנות נאמנות מט"חיות ובאמצעות אגרות חוב מט"חיות בארץ (שהונפקו לאחר 5/00 ) או אג"ח בחו"ל המדורגות A ומעלה.

אפיק צמוד - הם סבורים כי יש לשמור על מרכיב צמוד של כ 20% בתיקי ההשקעות, אג"ח להמרה וקונצרניות של חברות המאופיינות ברמת סיכון נמוכה המדורגות בדירוג של A ומעלה והונפקו לאחר 5/00 ) וקרנות נאמנות מדדיות.

*** פרסום זה אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם