פורום תעשיות המים: הייבוא של המים מטורקיה לא מקטין את הצורך בהתפלה

קורא לממשלה לסיים המו"מ עם חברות ההתפלה, לסייע להן במימון ולהשלים את חוק חובת המכרזים

"ההסכם שנחתם בסוף השבוע בין ממשלת ישראל לטורקיה, לרכישת מים בהיקף של 50 מיליון מ"ק בשנה, נותן מענה רק לשמינית מתוספת המים הנדרשת בישראל". כך טוען יו"ר פורום תעשיות המים בהתאחדות התעשיינים, דוד וקסמן, בעקבות ההסכם לרכישת 1 מיליארד מ"ק מים מטורקיה במשך 20 שנה, שהם 50 מיליון מ"ק לשנה.

וקסמן קורא לממשלה לסיים את המו"מ עם חברות ההתפלה, ולסייע להן במציאת דרכים למימון הפרויקטים, אשר הפעלתם תיתן מענה לחלק ניכר מבעיית המים בישראל. כמו כן הוא קורא להשלמה מהירה של חוק חובת המכרזים, התקוע כבר מספר שנים, דבר שיבטיח שימוש במרב התשומות מכחול לבן, ולא מייבוא.

לדברי וקסמן, התאחדות התעשיינים תומכת ביוזמת האוצר לפרסם עד מאי 2004 מכרז להקמת מתקן התפלה בחדרה, שיתפיל 100 מיליון מ"ק מים בשנה. בנוסף, קוראת התאחדות התעשיינים לקדם את הקמת מתקן התפלת המים של מקורות באשדוד, שאמור להתפיל 45 מיליון מ"ק מים בשנה.

וקסמן מדגיש, כי למתקני ההתפלה תרומה מהותית למשק, הן מהיבט של צמיחה והן מהיבט התעסוקה. בניית ארבעה מתקני ההתפלה של 30 מיליון מ"ק כל אחד, בעלות של כ-320 מיליון דולר, תביא לתעשייה המקומית עבודות בכ-700 מיליון שקל, ותספק תעסוקה ל-4,000 עובדים במתקנים ובחברות המספקות מוצרים ושירותים בתעשיות משלימות ונלוות.

תעשיית המים, מציינים בהתאחדות, כוללת כ-120 מפעלים המייצרים צינורות, משאבות, מגופים וברזים, מתקני התפלה וסינון, כימיקלים ועוד. בנוסף, מייצרות תעשיות רבות מוצרים התומכים בתעשיות אלו.

מתחשיב כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר, כי מחיר מ"ק מים מיובאים מטורקיה (כולל הובלה) עולה יותר מ-1 דולר, לעומת 0.54 דולר למ"ק מים מותפלים.