חילופי אישים בדוברות בנק ישראל: גבי פישמן, שהיה יועץ כלכלי לרה"מ שרון, ימונה לתפקיד הדובר

דן יריב, הממונה על הדוברות וההסברה בבנק ישראל בשלוש השנים האחרונות עובר לתפקיד בכיר במחלקת המחקר ויעסוק בתחום הפנסיה

חילופים בדוברות בנק ישראל. דן יריב, הממונה על הדוברות וההסברה בבנק ישראל בשלוש השנים האחרונות מסיים היום (ב`) את תפקידו ועובר לתפקיד בכיר במחלקת המחקר ויעסוק בתחום הפנסיה. במקומו ימונה גבי פישמן, שהיה יועץ כלכלי לראש הממשלה אריאל שרון, ובשנתיים האחרונות כיהן כסגן מנהל המחלקה המוניטרית.

יריב (50) החל את עבודתו בבנק ישראל בשנת 1978 ככלכלן במחלקת המחקר. בשנים 1988 עד 2000 עבד במחלקה המוניטרית, בה כיהן כסגן מנהל המחלקה וריכז את פעילות בנק ישראל בשוק ההון. בשנת 1997 שירת יריב בקהיר שבמצרים כנציג ישראל בצוות ההקמה של הבנק האזורי למזרח התיכון וצפון אפריקה שהקמתו הוקפאה בינתיים. בשנת 2000 היה יריב חבר ב"וועדת גל", שהמליצה על דרכי ההפרטה של בל"ל. מסוף שנת 2000 מונה יריב לדובר בנק ישראל, ובנוסף אחראי להוצאה לאור, לספריה ולרשת האינטרנט של הבנק.

פישמן (43) החל את עבודתו בבנק ישראל משנת 1986, ככלכלן בתחום המוניטרי של מחלקת המחקר ומאז 1990 ככלכלן ביחידת שוק ההון של המחלה המוניטרית. בשנים 1997 ועד 2000 היה פישמן, יועץ לנגיד, פרופ` יעקב פרנקל, ממונה על ההסברה ודובר הבנק. בשנת 2001 היה יועץ כלכלי לראש הממשלה אריאל שרון. שימש כסגן מנהל המחלה המוניטרית, ובמסגרת תפקידו הנוכחי ריכז את פעילות בנק ישראל בשוק ההון. השינויים נכנסים לתוקף מהיום.