ידיעות אחרונות: המשטרה חושדת שבפלד-גבעוני השתמשו בכספי עבריינים

בשבוע שעבר נחקרו במשטרה רואי-חשבון שליוו את קבוצת פלד-גבעוני לפני התמוטטותה, בין היתר, נחקרו חשדות לביצוע עבירות של הלבנת הון

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות של המשטרה (יאחב"ל) החלה לחקור את פרשת קריסת החברות של פלד-גבעוני. לידיעות אחרונות נודע, כי היאחב"ל זימנה בשבוע שעבר מספר עדים לחקירה, בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון בפרשה.

עיקר מאמצי החקירה מופנה לבחינת מקורות המימון ששימשו את ראשי קבוצת פלד-גבעוני ברכישות הרבות שביצעו בבורסה. בין הנחקרים בשבוע שעבר במשטרה היו מספר רואי חשבון שליוו את הקבוצה לפני שהתמוטטה.

במשטרה חושדים, כי חלק מהכספים שמימנו את הרכישות של פלד-גבעוני זרמו מכיוון כמה מקבוצות הפשע המוכרות בישראל, שלהן פעילות גם בחול. החקירה, שנמצאת בשלביה הראשונים, החלה בעקבות בדיקה של פקיד שומה תא בתיקי חברת משב, מקבוצת פלד-גבעוני, שמהם עלה חשד כי החברה משמשת כמקור להבנת כספים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: מתנהלת חקירה על עבירות מרמה הקשורות לחקירה שהתנהלה ברשות לני"ע. העבירות הן במישור הפלילי של העניין, ומדובר בחקירה שהחלה בעקבות הממצאים האחרונים של רשות ני"ע.

את קבוצת פלד-גבעוני הובילו מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד, ושותפיו אריה גבעוני ודודי הבי. היועץ הפיננסי של החבורה היה טל יגרמן, שלפי החשד תפר את העיסקאות הרבות שביצעה הקבוצה בשנת פעילותה הראשונה, לפני התמוטטותה. קבוצת פלד-גבעוני רכשה לפני כ-3 שנים בבורסה מספר רב של חברות, ובהן חייל, פויכטונגר, יסקל ופורמולה, תוך נטילת אשראים בנקאיים, מבלי שהיה בידיה אפשרות להחזיר את הכספים שלוותה. כאשר התמוטט מגדל הקלפים, נותרו הבנקים עם חובות ענק בהיקף של כ-800 מיליון שקל, שהסבו להם הפסדי ענק. כל החברות בקבוצה, עט פורמולה, קרסו, והשליטה בהן נמכרה. בעקבות ההתמוטטות פתחה רשות ני"ע בחקירת הפרשה, בין היתר בחשד למשיכות כספים שלא כדין על-ידי פלד, גבעוני ויגרמן, בהיקף של מיליוני שקלים. בין הנחקרים היו ראשי הקבוצה.