תוצאות טובות לרפאל ב-2003: הרוויחה 37 מיליון דולר

יו"ר החברה, יעקב תורן: נעביר פעילויות לחו"ל -עקב הצמצום בשוק הישראלי

תוצאות כספיות טובות לרפאל ל-2003: החברה, שלפני שנתיים הפכה מיחידת סמך במשרד הביטחון לחברה בע"מ, השיגה רווח נקי של 37 מיליון דולר ומכירות של 830 מיליון דולר. צבר ההזמנות לשנת 2004 עומד על 1.6 מיליארד דולר, מהם 70% לייצוא.

התוצאות, שהוצגו אתמול (ג`) על-ידי המנכ"ל גיורא שלגי, אושרו על ידי היו"ר, יעקב תורן, ועל-ידי משרד רואי החשבון, קוסט-פורר Ernst & Young.

הדו"חות מציגים שיפור לעומת 2002, השנה הראשונה לפעילות רפאל כחברה. ב-2002 עמדו רווחי רפאל על 28 מיליון דולר, המכירות על 781 מיליון וצבר ההזמנות - 1.324 מיליארד דולר.

רפאל היא המעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ - 5,000 עובדים. בשנה החולפת חשפה החברה את טיל האוויר-אוויר המונחה אינפרא אדום "פיתון 5", שנחשב למתקדם בעולם ומארז התקיפה מסוג "לייטנינג" מתוצרת החברה הופעל בהצלחה על-ידי מטוסי חיל האוויר והצי של ארצות הברית בעיראק. כמו כן פיתחה החברה את מיגון נגמשי ה"ברדלי" של צבא ארה"ב שהשתתפו במלחמה בעיראק, בשיתוף פעולה עם חברת General Dynamics.

העיסקה הגדולה ביותר של רפאל ב-2003, בהיקף של 250 מיליון דולר, נחתמה עם צבא פולין, ובמסגרתו תספק רפאל טילי נ"ט ממשפחת Spike ("גיל").

שלגי אמר לאחר פרסום הדו"חות, כי "התמודדות של רפאל עם המשבר התקציבי הביאה אותנו להשקיע את כל האנרגיה שלנו בהתאמת החברה למציאות החדשה, במקום להאמין שמדובר בגל חולף".

לדברי תורן, רפאל תעביר פעילויות שונות לחו"ל, כמו מחקר ופיתוח, ע"י שיתופי פעולה עם חברות בעולם. וזאת, עקב צמצום השוק בארץ, והקיצוצים בתקציבי הרכש של מערכת הביטחון.

תורן אמר, כי עובדי רפאל והנהלתה הטמיעו ומימשו בהצלחה את המעבר של רפאל לחברה עסקית, ולמרות הקצוץ החריף בהזמנות משרד הביטחון השכילו להביא את החברה להישגים נכבדים על-ידי התייעלות תפעולית, חדשנות טכנולוגית ופעילות אינטנסיבית בשוק הבינלאומי.