השבוע תנסה וול סטריט לצאת מהמגמה השלילית ותתמקד בנתוני מאקרו

דלתא גליל ואלרון צפויות לרכז עניין, לאחר שהעלו את מחירי היעד שלהן במנורה גאון וב-CIBC, בהתאמה

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כיום מתחת לרמה איתה סגרו את שנת 2003, ואנליסטים מעריכים, כי בעוד פעילות רבה צפויה בשבועות הקרובים, הדפוס ימשיך להיות תנודתי.

המוקד בשוק העבודה וברווחי חברות, והקשר בין השניים, ממשיכים להיות הגורמים הדומיננטיים בשוק אם כי, לא צפויים השבוע דו"חות חשובים, פרט לגולדמן זאקס (GS) שצפויה להציג רווח של 1.61 דולר למניה ברבעון האחרון. האנליסטים צופים למומנטום במסחר כאשר תחל עונת הדו"חות הבאה, ב-5 באפריל.

ביום שישי ננעל המסחר באווירה שלילית: מדד הנאסד"ק ירד 1.12% לרמה של 1,940.5 נקודות ומדד הדאו ג'ונס השיל 1.06% לרמה של 10,186.6 נקודות.

בסיכום שבועי, מדד הנאסד"ק ירד ב-2.2% ואילו הדאו ג'ונס איבד 0.5%.

אירועי המפתח של השבוע

* ביקוש לסחורות בנות קיימא אמריקאיות צפוי להראות ביום ד' עלייה של 1.2% בפברואר, לאחר ירידה של 2.3% בינואר.

* בנוסף, לפני תחילת המסחר ביום ד' יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב בפברואר. הנתונים צפויים להצביע על קצב שנתי של 1.1 מיליון בתים חדשים.

* ביום ה', לפני פתיחת המסחר, יפורסמו נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הרביעי. נתונים אלו צפויים להצביע על צמיחה של 4.1% ברבעון הרביעי.

* נתוני התביעות החדשות של דורשי העבודה יפורסמו, כהרגלם, ביום ה'.

* נתון נוסף שיפורסם ביום ה' לפני פתיחת המסחר יצביע, ככל הנראה, על מכירת 6.2 מיליון בתים קיימים בפברואר.

* ביום ו' יפורסמו נתוני ההכנסה האישית לפברואר - ההוצאה וההכנסה, הצפויות להצביע על עלייה של 0.5% ו-0.3%, בהתאמה.

* לאחר פתיחת המסחר ביום ו' יפורסם מדד הסנטימנט של אונ' מישיגן לחודש מרץ, הצפוי לרדת לרמה של 94, מרמה של 94.1 בפברואר.

ישראליות מעבר לים

אורן מוסט, מנכ"ל ונשיא גילת לוויינים , קיבל ב-2003 אופציות, המגלמות כיום הטבה של כמיליון דולר. כך עולה מהמסמך השנתי של גילת. מוסט, המכהן בתפקידו מאז אפריל אשתקד, קיבל חבילה של 225 אלף אופציות, לפי מחיר מימוש של 5 דולר.

גם האופציות של שלמה רודב, יו"ר גילת, נמצאות כיום בתוך הכסף ומשקפות הטבה של כ-660 אלף דולר. רודב, נזכיר, מקבל שכר חודשי של 25 אלף דולר וזכאי גם לבונוס השווה ערך ל-2.5% מהרווח הנקי של החברה החל משנת 2003. עוד עולה מהמסמך של גילת כי אשתקד שילמה החברה סכום של כ-9 מיליון דולר במשכורות, בונוסים ושאר הטבות אחרות לקבוצה של 33 מנהלים ודירקטורים בחברה.

במנורה גאון העריכו היום, כי צמיחת דלתא גליל בשנת 2004 תגיע לשיא של 14.4%. כלכלני מנורה צופים כי הכנסות חברת הטקסטיל תגענה בשנה זו ל-663.6 מיליון דולר. מכירות החברה ברבעון הראשון של 2004 צפויות להסתכם ב-157מיליון דולר. בבית ההשקעות העלו את המלצתם למניה מ"החזק" ל"קניה", ונקבו במחיר יעד של 18.23 דולר, הגבוה בכ-16.4% ממחירה הנוכחי של המניה בשוק.

ב-CIBC העלו בשבוע החולף את מחיר היעד למניית אלרון לרמה של 17 דולר למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 13 דולר למניה. כלכלני הבית הותירו את המלצתם למניה ללא שינוי על 'תשואת שוק'.

בנימוקיהם להעלאת מחיר היעד למניית החברה מציינים ב-CIBC כי תמהיל ההחזקות של אלרון, כמו גם של השקעותיה הראשוניות בחברות, יצרו לחברה אפשרויות בנישות מעניינות, לדבריהם, שמהוות הזדמנויות השקעה בעלות פוטנציאל חיובי.