תשובה יגייס בטורונטו: אלעד קנדה מתכננת לגייס 250 מיליון דולר קנדי בהנפקת קרן ריט

אלעד קנדה רכשה לאחרונה כ-8000 דירות תמורת כ-800 מיליון דולר קנדי

קבוצת אל-עד קנדה, בשליטת יצחק תשובה, נמצאת בדרך להנפקה ציבורית ראשונה, בהיקף 250 מיליון דולר קנדי (כ-185 מיליון דולר), של קרן השקעות ונדל"ן REIT, כשבמקביל רכשה אלעד את תיק הדירות של חברת מטקאפ ליוינג. כך פורסם בעיתון הקנדי "נשיונל פוסט". הקבוצה פירסמה בשבוע שעבר הודעה לעיתונות שממנה עולה שרכשה את תיק הנדל"ן של מטקאפ, שמורכב מ-93 בנייני מגורים. ההערכה היא, כך נכתב בעיתון, היא שאלעד פירסמה את הרכישה בכדי להעניק לעצמה חשיפה ציבורית גדולה, לקראת ההנפקה.

אל-עד לא מסרה מה היה מחיר הרכישה, אך ההערכה היא שהסכום ששילמה החברה הוא כ-800 מיליון דולר קנדיים (כ-580 מיליון דולר), עבור 8,000 הדירות שבבניינים שרכשה, מחיר גבוה שהוציא את שאר מתחרותיה מן התחרות על הנכסים הללו. "אמרנו לעצמנו שאין לנו סיבה לפרסם את החברה", אומר אודי ארז, נשיא קבוצת אלעד קנדה לעיתון, "אבל רכישת מטקאפ התפרסמה ממילא, ואנחנו יוצאים להנפקה, ולכן חשבנו שזה הזמן לדבר".

ארז הוסיף שאלעד תשלב את יחידות המגורים שכבר בבעלותה עם נכסי מטקאפ. כעת מתפעלת אלעד 19 אלף יחידות דיור, בחלקן בבתי גיל זהב, שלא ייכללו בנכסי הקרן שהיא מנפיקה כעת. "REIT היא הדרך היחידה שמתאימה כעת, הנפקת חברה לא מתאימה למצב הנוכחי", אמר ארז, והוסיף שערכה הכולל של הקרן עשוי להגיע למיליארד דולר קנדי.

המטרה היא להנפיק את הקרן בחודש יוני, מה שיציב אותה בתחרות עם חברת הנדל"ן בורד ווק אקוויטיז, שמצויה בתהליך של הפיכה ל-REIT. שני בעלי העניין העיקריים של בורד ווק, שוקלים למכור מיליוני מניות במסגרת הנפקת הקרן החדשה.

שתי קרנות המבוססות על בעלות דירות כבר נסחרות בבורסת טורונטו, ולפיכך תהיה לאל-עד תחרות קשה כשתצא לשוק. עם זאת, הביקוש ליחידות דיור נשאר חזק, ודחף כלפי מטה את התשואות על קרנות הנדל"ן לכ-7%.

אל-עד צופה שהקרן החדשה תתבסס על 12 אלף יחידות מגורים, ואינה צופה תחרות מצד בורד ווק הגדולה ממנה, מפני שחברה זו, שפועלת מהעיר קלגארי, מתבססת בעיקר על דירות במערב קנדה. ארז אמר שגם אחרי העברת מרבית הדירות לקרן החדשה, יישארו לאל-עד "כמה אלפי דירות", שלא יספיקו ליצירת קרן שניה. אל-עד מחזיקה בנוסף לכך בכ-1.5 מיליון מ"ר של שטחים מסחריים בקנדה.