החידון של המדינה

אני מזמין כל הורה במדינה להציג לעצמו את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שהילד שלך יקבל 1.5 מיליון דולר - ואתה לא תדע?

אני מזמין כל הורה במדינה להציג לעצמו את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שהילד שלכם, בן או בת, יקבל 1.5 מיליון דולר ואתם לא תדעו על כך?

אני מזמין כל בן או בת להורים בישראל להציג לעצמם את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שאתם תקבלו 1.5 מיליון דולר ולא תספרו על כך להורים שלכם?

אני מזמין כל מעסיק במדינה להציג לעצמו את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שתשלמו לתחקירן בלתי מנוסה ונטול ידע, סכום של 1.5 מיליון דולר תמורת כמה שעות של גלישה באינטרנט?

אני מזמין כל מועסק במדינה להציג לעצמו את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שתמצאו מעסיק שישלם לכם 1.5 מיליון דולר תמורת תחקיר הכרוך בגלישה של כמה שעות באינטרנט?

השאלה איננה אם כל זה סביר, התשובה לגבי הסבירות ברורה מאליה. השאלה היא אם זה בכלל אפשרי. התשובה היא שמבחינת יחסי הורים וילדים זה אפשרי ואפילו סביר, רק במקרה בו היחסים במשפחה הם עכורים במיוחד, כשאין שום דיבור בין הורים וילדים.

במקרה שלפנינו, שהוא המקרה של משפחת שרון, כמובן, מדובר במשפחה שאין הרבה קרובות כמותה. לא רק שהאבא אריאל והילדים גלעד ועמרי דבוקים זה לזה, הם אפילו גרים ביחד, בית ליד בית, בחווה אחת. והם תמיד סיפרו בגאווה איך הם אוכלים את ארוחותיהם ביחד, ואיך במהלך אותן ארוחות הם מדברים על הכל. חוץ, על-פי טענתם, מאשר על המיליון וחצי דולר.

אלה השאלות שגם מני מזוז נדרש עכשיו להשיב עליהן. הוא צריך לגייס לעזרתו לא רק את נסיונו המשפטי, אלא גם את הוותק שלו כאב וכבן. אם התשובה שלו לשאלות אלה היא כן, זה אפשרי, אז הוא צריך להניח לשרון ולהימנע מהגשת כתב אישום. אבל אם הוא יגיע למסקנה, גם כמשפטן וגם כאיש משפחה, שזה בלתי אפשרי שוב, לא בלתי סביר אלא בלתי אפשרי אז אין לו דרך אחרת מאשר הדרך אל בית המשפט.

כי אם זה לא אפשרי, אז גם בלתי אפשרי ששרון התערב למען אפל באדמות גינתון לשם שמים. וזה גם בלתי אפשרי שהוא התערב למען אפל בפרשת האי היווני, מבלי שהיה מודע לכסף הרב שאפל העריף על בנו על לא עוול של עבודה בכפו. וזה גם בלתי אפשרי שיכול להיות ספק לגבי הבלתי אפשריות של הסיטואציה. וזה גם בלתי אפשרי ששרון ייצא מהמצב הבלתי אפשרי הזה בלי כתב אישום.

החידון של ביבי

בפרשת המתנות המליצה עדנה ארבל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין החליט אחרת. אני מזמין כל אזרח במדינה להציג לעצמו את השאלה הבאה: האם זה אפשרי שגם במקרה של שרון מייחל נתניהו שמזוז ינהג כמו רובינשטיין?

במקרה של משפחת שרון מדובר במשפחה שאין הרבה קרובות כמותה. הם תמיד סיפרו בגאווה איך הם אוכלים את ארוחותיהם ביחד, ואיך במהלך אותן ארוחות הם מדברים על הכל. חוץ, על-פי טענתם, מאשר על המיליון וחצי דולר