וול סטריט ננעלה בעליות: מגל עלתה 10% ואלדין זינקה 27%

לאחר שהעלתה תחזיות ההכנסה לרבעון הראשון ב-2004; הנאסד"ק ננעל מעל לסף 2,000 הנקודות

לאחר שבמרבית יום המסחר מניות חברות הטכנולוגיה התממשו לאחר מספר ימי עליות, זאת גם לאחר נתוני אמון הצרכנים שהפתיעו לטובה, לקראת סוף יום המסחר יישר הנאסד"ק קו עם הדאו וסיים את יום המסחר בוול סטריט בעליות שערים. מדד הנאסד"ק חזר בסיום יום המסחר לימים בהם ננעל מעל לסף 2,000 הנקודות.

מדד הנאסד"ק התחזק ב-0.4% לרמה של 2,000.63 נקודות ומדד הדאו ג'ונס עלה 0.5% לרמה של 10,381.7 נקודות.

זירת המאקרו

מדד אמון הצרכנים בארה"ב ירד במארס, פחות מהצפוי, לרמה של 88.3% מרמה של 88.5% בפברואר. הכלכלנים צפו כי המדד ירד לרמה של 86.9%. נציין כי זו הרמה הנמוכה של המדד מאז אוקטובר 2003.

יחד עם זאת, המשקיעים עדיין ממתינים לדו"ח על מצב התעסוקה במארס, הצפוי להתפרסם ביום שישי. עד לפרסומם של נתונים אלו, המזחר צפוי להתנהל בזהירות.

מניות בכותרות

אקסון מובייל עלתה 1.1%, לאחר ששופט בבית משפט באלבמה הפחית פסיקה נגד החברה מ-11.8 מיליארד דולר ל-3.5 מיליארד דולר.

אפשר שהגירסה הבאה של מערכת ההפעלה "חלונות" תושק ב-2006, אמר אתמול (ב`) יו"ר חברת מייקרוסופט , ביל גייטס.

החברה תכננה במקור להשיק את הגירסה החדשה, שזכתה לכינוי לונגהורן, כבר השנה, אך חזרה בה לאחר שנוכחה לדעת כי דרושה עוד עבודה רבה עד להשלמת מערכת ההפעלה. מייקרוסופט מתכוונת להשקיע 6.8 מיליארד דולר במחקר ופיתוח בשנת העסקים הנוכחית. השנה, מחקר זה יכלול פיתוחי קול וטכנולוגיות אחרות עבור מייקרוסופט. מניית החברה ירדה 0.4%.

שופט בלוס אנג'לס דחה היום תביעה לחייב את חברת וולט דיסני לשלם מאות מיליוני דולרים תמלוגים על מכירת קלטות, ספרים ופריטים אחרים, הקשורים לספר הילדים "פו הדב". כך דיווחה הבוקר סוכנות רויטרס.

השופט, צ'רלס מקקוי קבע, כי התביעה, שהגישה לפני 13 שנה משפחתו של סטיבן סלזינג'ר, בעל הזכויות על הספר, התבססה על מסמכים שהושגו בדרכים לא חוקיות. הוא קיבל את טענת פרקליטי "וולט דיסני" כי משרדי החברה נפרצו לפני עשור שנים ונגנבו מהם מסמכים הקשורים לתביעה. מניית החברה הוסיפה 0.4%.

אמריקן אקספרס (AXP) עלתה ב-2.1% לאחר שהודיעה כי תחל להנפיק כרטיסי אשראי בסין.

ישראליות מעבר לים

אלדין זינקה 26.95% במחזור מסחר הגדול פי 7 ממחזור המסחר היומי הממוצע במניה. החברה הודיעה היום, כי היא מעלה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2004, המסתיים מחר, לאור מכירות חזקות.

החברה מעריכה כעת, כי ההכנסות תצמחנה לרמה של בין 15.9 ל-16.3 מיליון דולר. זאת, לעומת 14.4-14.9 מיליון דולר בתחזית הקודמת, שסיפקה החברה בינואר, ולעומת הכנסות, בהיקף של 13.7 מיליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד.

רבעון זה, אם התחזיות החדשות תתממשנה, יהיה השלישי ברציפות, בו החברה תציג צמיחת שיא ועלייה ברווחיות.

אמש הכריזו חברת אודיוקודס וחברת ברוקראוט (BRKT) האמריקנית, המספקת פלטפורמות חומרה ותוכנה ליישומים ברשתות תקשורת מתקדמות, על הסכם לשיתוף פעולה. במסגרת ההסכם, תשתמש ברוקראוט ביכולות שפיתחה אודיוקודס בתחום ה-VOIP. משמעות ההסכם בפועל היא, שמעתה תמכור ברוקראוט את כרטיסי התקשורת של אודיוקודס, המיועדים לשוק ה-VOIP.

להודעה חשיבות רבה ביותר עבור אודיוקודס, המתבטאת בשני מישורים: ראשית, הסכם שיתוף פעולה זה מהווה הכרה בפועל, בעליונות הטכנולוגית של אודיוקודס בתחום כרטיסי התקשורת ל-VOIP. ברוקראוט היא אחת השחקניות הגדולות בשוק כרטיסי התקשורת, וככזו, היא נחשבת לאחת המתחרות הגדולות של אודיוקודס (בתחום זה). המישור השני שבו מתבטאת חשיבות ההסכם, הוא היתרון השיווקי הגדול שהוא מספק לאודיוקודס. מניית החברה איבדה 2.2%.

יעקב אבן עזרא, יו"ר מגל מערכות , אמר אמש (ב') בראיון שהעניק ל-The Wall Street Transcript, כי הוא צופה "שנה מדהימה מבחינת השקת המוצרים".

אבן עזרא ציין, כי החברה מובילה בשוק מוצרי האבטחה הבטחוניים מזה מספר שנים. לדבריו, מגל מחזיקה כ-40% מהשוק האבטחה ההיקפית, לא כולל אינטגרטורים כמו לוקהיד מרטין ובואינג.

אבן עזרא מסר, כי היקף השוק הפוטנציאלי בנושא האבטחה ההיקפית בלבד היה כ-100 מיליון דולר, אך זאת לפני ה-11 בספטמבר. "לאחר מתקפת הטרור קשה מאוד לאמוד את השוק לשנים 2004-2005. אולם, אם לדוגמא, רשות ההומלנד בארה"ב תחליט על אבטחת נמלי התעופה בארה"ב באמצעות גדרות היקפיות, אזי כל שדה תעופה בארה"ב יוציא כ-2 מיליון דולר עבור מוצרים כאלה". בעקבות כך זינקה המנייה בת"א בכ-30%, והוסיפה 9.6% במחזור בשיעור הגדול פי 9 מהממוצע היומי במניה.

רדוור טיפסה 9.5% לאחר שב-UBS העלו את המלצתם למניית החברה ל'קניה' מ'נייטרלית' ונקבו במחיר יעד של 31 דולר למניה, הגבוה בכ- 19.7% ממחיר המנייה בשוק כעת.

עוד בולטות

דלתא 3 עלתה 7.7%. על רקע עליות השערים במניית 8X8 (סימול: EGHT) שעולה בעקבות רכישת ספקית שירותי VOIP מלבל 3 (סימול: LVLT). קליקסופטוור עלתה 6.7%. טופ אימאג' זינקה 18.8% במחזור מסחר הגדול פי 2 מהממוצע היומי במניה. ווקל-טק עלתה 4.95%. אמ.סיסטמס טיפסה 2.3%. גילת עלתה 3.1% לאחר המימושים במניה בימים האחרונים.