אריקסון ומניות הטכנולוגיה הביאו לפתיחת רבעון חיובית בבורסות אירופה

הריבית בגוש האירו נותרה בעינה - 2%; מדד הפוטסי בלונדון עלה 0.57%; מדד הקאק בפאריס טיפס 1.23%; מדד הדאקס בפרנקפורט זינק 1.77%

בורסות אירופה רשמו היום מגמה חיובית, בהובלתן של מניות הטכנולוגיה, לאחר שתוצאותיה הכספיות של אריקסון לרבעון הראשון עקפו את התחזיות.

אריקסון, היצרנית הגדולה ביותר בעולם של רשתות טלפון אלחוטיות, הובילה את העליות, יחד עם נוקיה וסימנס.

מדד הפוטסי בלונדון עלה 0.57% לרמה של 4,410.7 נקודות; מדד הקאק בפאריס טיפס 1.23% לרמה של 3,669.98 נקודות; מדד הדאקס בפרנקפורט זינק 1.77% וננעל ברמה של 3,924.85 נקודות.

ללא הפתעות בהחלטת הריבית בגוש האירו

כצפוי, הבנק המרכזי האירופי הותיר היום (ה') את הריבית על כנה, ברמה של 2%. זאת למרות התגברות הלחצים על הבנק מצד הפוליטיקאים בגוש האירו, המודאגים מהדשדוש בתחום הצמיחה בתחומם.
למי שקיווה כי הנגיד האירופי החדש, ז'אן קלוד טרישה, ישנה את מדיניות קודמו, וים דיזנברג, נכונה היום אכזבה. מטרת המדיניות המוניטרית נותרה להבטיח, בראש וראשונה, יציבות מחירים בגוש - קרי הורדת קצב האינפלציה מתחת ליעד האינפלציה השנתי של הבנק, העומד על 2% - גם במחיר הפקרת הצמיחה. זאת בניגוד גמור לבנקים המרכזיים בארה"ב, יפאן ובריטניה. השווקים הפיננסים ביבשת כבר מגלמים קיצוץ ריבית ביוני.

המניות הבולטות במסחר ביבשת האירופית

אריקסון, המפטרת מחצית מכוח העבודה שלה, קפצה 6.7%. החברה מסרה, כי קיצוצים בעלויות הביאו לעלייה ברווחיות ברבעון הראשון.

נוקיה הוסיפה 0.3%, סימנס עלתה 1.7% ואלקטל התחזקה ב-4.8%.

אביבה, חברת הביטוח השנייה בגודלה בבריטניה, הוסיפה 2.9%, לאחר שאנליסטים במריל לינץ' העלו את המלצתם לחברה מ"נייטרלי" ל"קנייה".

קבוצת גוצ'י, יצרנית מוצרי היוקרה השלישית בגודלה בעולם, עלתה 0.1%. הרווח הנקי ברבעון הפיסקלי הרביעי רשם גידול של 2%, פחות מצפי האנליסטים, עקב הפסדים במותג איב סאן לורן, והסתכם ל-97.3 מיליון אירו, לעומת 95.4 מיליון אירו ברבעון המקביל.

ויוונדי יוניברסל, הבעלים של חברת המוזיקה הגדולה ביותר בעולם, טיפסה 2%, לאחר שאנליסטים במורגן סטנלי העלו את מחיר היעד למניה ב-7% ל-20 אירו.

MMO2 מפעילת הסלולר הרביעית בגודלה בבריטניה, הוסיפה 1.5%, לאחר שבגולמן סאקס העלו את תחזיתם לרווח למניה ב-2004 לרמה של 3.40 פני.

קבוצת רויטרס הוסיפה 3.4%, לאחר שהודיעה על מכירת קבוצת ORT SAS בעבור 47.6 מיליון אירו.