חברת נגאנו מבקשת לאשר לה כינוס אסיפת נושים ומינוי נאמן להסדר

מבקשת לאשר ההסדר כדי למצוא משקיע שיכניס לחברה 8 מיליון שקל ויחזירה למסחר בבורסה

חברת נגאנו השקעות ביקשה מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה כינוס אסיפות נושים לשם אישור הסדר, וכן למנות נאמן לביצוע הסדר הנושים.

נגאנו היא חברה ציבורית, שעיסוקה היה השקעה בחברות טכנולוגיות. כל השקעותיה ירדו לטמיון וכיום אין לה נכסים כלשהם והיא אינה פעילה. המסחר בני"ע של החברה מושעה ממאי 2002, עקב אי-עמידתה בכללי שימור המסחר של הבורסה.

בפניה לבית המשפט, באמצעות עוה"ד גל חת, נאמר, כי על החברה לגבש ולאשר הסדר נושים בדחיפות, על מנת שיתאפשר לה לאתר משקיע, שיהיה מוכן להשקיע בהונה 8 מיליון שקל לפחות. השקעה כזאת תמנע את מחיקת מניותיה מהבורסה ותמנע את הגדלת הסכום הנדרש לחזרה למסחר ל-16 מיליון שקל.

בפנייה נאמר, כי הגדלת הסכום הנדרש לחזרה למסחר יסתום את הגולל על הסיכוי למצוא לחברה משקיע, שכן לא תהיה עוד כל כדאיות כלכלית בכך. התוצאה תהיה, כי כל חובם והשקעתם של נושי החברה ובעלי מניותיה, מקרב הציבור - תרד לטמיון.

המשקיע קרגו אינטר מיגון הציע לחברה, בכפוף להסדר נושים, להעמיד לה הלוואה של 300 אלף שקל לפירעון חובותיה במסגרת הסדר הנושים.

75% ממניות החברה מוחזקות בידי בעלי מניות מן הציבור, בעלי העניין של החברה הם ברוך ידיד (15%) ועו"ד יוסף שטבהולץ (10%).

חובותיה של החברה נאמדים ב-13.8 מיליון שקל, מתוכם חוב של 13 מיליון שקל לנושים הלא מובטחים. החובות לכל אחד מבעלי השליטה (ידיד ושטבולץ) מסתכמים ב-9 מיליון שקל. ( פש"ר 1453/04)