נתניהו טוב לישראלים

בנימין נתניהו הסתער על משרד האוצר במרץ ובנחישות שלא ידענו שיש בו. שרון שלח אל משרד האוצר ביבי, וקיבל נתניהו הראוי לבוא במקומו

אם לפני כמה שנים היו אומרים לי שיבוא יום שאני אמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, הייתי פורץ בצחוק אדיר. בשיחות חברה הייתי אומר שאם יש מישהו שלעולם לא אצביע עבורו, זה ביבי. מה שרק מחזק את המשפט הקלסי מתוך הספר והסרט "סיפור אהבה": never say never.

כשאני מנסה לאתר איך קרה אצלי המהפך הזה, אני נזכר בדבריו של מנחם בגין על כך שלעולם לא ינהל מו"מ עם אש"ף. ומה תהיה עמדתך אם אש"ף יפסיק את הטרור וישנה את מדיניותו, נשאל. במקרה כזה, השיב ראש הממשלה בגין, זה כבר לא יהיה אש"ף. אז, לפני משרד האוצר, הוא היה ביבי. היום הוא בנימין נתניהו.

כששרון מינה אותו לשר האוצר היו כולם בטוחים, וכנראה בעיקר שרון, שהוא "דפק" אותו, עשה לו זובור. גם נתניהו חשב כך, הוא הרי רצה מאוד את תיק החוץ. בדיעבד, זה הדבר הטוב ביותר שקרה לנתניהו, וגם למדינה, ובאופן אירוני - גם לשרון עצמו. נתניהו הסתער על משרד האוצר, ובכלל על עניני הכלכלה של המדינה, במרץ שלא ידענו שיש בו. עד אז חשבנו שהאיש הזה יודע רק לדבר, לנאום, לברבר, לדמגג, לזגזג, לתחמן. פתאום התגלה האדם האחר.

במשרד האוצר הוכיח נתניהו, לאורך זמן, שלא רק שהוא יודע לעבוד, אלא שהוא גם יודע לעשות את זה נכון. הוא לא הסתפק בניהול ענייני האוצר; הוא רצה לעשות אם לא מהפכה, אז לפחות שינוי. ההישג הגדול ביותר שלו באוצר, מבחינה עניינית, הוא הצעדים שעשה לקראת מעבר מכלכלה סקטוריאלית, מפגרת, למשהו קצת יותר מתקדם, יותר "אמריקני" אם אפשר לומר כך.

זה לא ענין של מה בכך, לעשות שינוי בכלל, ובמדינת ישראל בפרט. מיד קמים עליך מכל הצדדים, צריך להילחם במפלגות, בוועדים, במוקדי כוח. צריך לשכנע, לכופף, לוותר, ולהתעקש. ובעיקר, צריך להחליט ולקיים. צריך לעשות דברים שאינם פופולריים. לא בציבור, ולא במרכז המפלגה. ונתניהו עשה זאת. למרבה הפלא וההשתאות, וגם ההערכה. ואפשר להרחיב את ההערכה גם אל ההתנהלות האישית. האיש עסק בעיקר בענייניו, היה נאמן לראש הממשלה, והשאיר את שרה בבית.

הרבה בעיות היו לשרון בשנים האחרונות, כמעט בכל תחום. המקום היחיד בו יש לו רגיעה יחסית הוא המשק. הוא יכול לישון בשקט בידיעה שיש על מי לסמוך. על נתניהו, על האיש ששרון שלח אל האוצר כדי "לדפוק" אותו. שלח ביבי, קיבל נתניהו. אז, כשהשלטים טענו שנתניהו טוב ליהודים זה, היה לא נכון, הוא לא היה טוב, לא ליהודים ולא לאף אחד. היום זה כבר נכון, ויותר מכך. לא רק ליהודים נתניהו טוב היום, אלא לכל הישראלים (בתנאי אחד: שלא יחזיר את ש"ס. למען השם והמדינה).

* סקר גולשים: מה דעתכם על נתניהו?