כלכלני הפועלים: אגיס לא יקרה בהשוואה למקבילות לה ובהתחשב בשיעורי הצמיחה

האנליסטית, רקפת אפטר, מותירה את המלצתה על "תשואת יתר" ומעדכנת מעלה את מחיר היעד מ-150 ל-156 שקל למניה, הגבוה בכ-19% ממחירה הנוכחי

רקפת אפטר, אנליסטית בבנק הפועלים, מותירה היום (ד') את המלצתה לאגיס על "תשואת יתר" ומעדכנת מעלה את מחיר היעד מ-150 שקלים ל-156 שקלים למניה, הגבוה בכ-19% ממחירה הנוכחי בשוק.

אגיס הודיעה בפברואר כי קיבלה הצעה בלתי מחייבת למיזוג עם חברה בינלאומית גנרית גדולה. להערכתה של אפטר, לעסקת מיזוג, אשר באגיס בהחלט מעונינים להוציאה לפועל, יהיו מספר מאפיינים - היא תבוצע ע"י מיזוג עם אגיס עצמה, בעיסקת החלפת מניות, משיקולי מס בעיקר; מדובר בשותף אסטרטגי, אשר יהיה מעוניין גם בפעילות המקומית; העסקה תבוצע בפרמיה על שווי השוק של החברה באותה נקודת זמן ומורי ארקין, נשיא ובעלים, יישאר בקבוצה הממוזגת.

אפטר מציינת, כי בצנרת ממתינות 7 תרופות גנריות חדשות לאישור ה-FDA, כאשר היקף מכירותיהן, במונחי תרופות המקור ב-12 החודשים האחרונים, נאמד בכ-200 מיליון דולר. כמו כן, לחברה כ-20 תרופות בפיתוח, שחלקן יוגשו לאישור בשנת 2004, תוך מתן דגש לפיתוח מוצרים, בהם קיימת סבירות גבוהה להיות ראשונים בשוק וליהנות מבלעדיות.

אישורים מהותיים, הצפויים להתקבל השנה הינם המומנטזון קרם 0.1%, לטיפול בזיהומי עור, שהיקף מכירות גרסתו המקורית נאמד בכ-45 מליון דולר בשנה. אפטר סבורה, שמוצר זה, במהלך תקופת הבלעדיות, עשוי לתרום כ-15 מליון דולר להכנסותיה של אגיס ב-2004בשיעור רווחיות גבוה של כ-80% (לרבות על חומר הגלם). בהיעדר מתחרים, עליהם ידוע כרגע, עשויה אגיס להישאר כחברה גנרית יחידה בשוק מעבר לחצי שנה.

במאי 2004 צפוי לפוג הפטנט על תרופת Flonase של חברת GSK, תרסיס לאף לטיפול באלרגיה, שהיקף מכירות גרסתו האתית נאמד בכ-800 מיליון דולר. חברת הבת, כימאגיס, כבר קיבלה הזמנות לייצור חומר הגלם לגרסה הגנרית (ה-Fluticasone) מחברות הממתינות לאישור הסופי, כאשר גם במקרה זה צפוי שיעור רווחיות גבוה. באגיס מעריכים כי היא תצליח להשיג נתח שוק של לפחות 50%, מאחר ולמרות היקף השוק של תרופת המקור, לא צפויים במוצר זה יותר מדי מתחרים גנרים, לאור מורכבות הליך האישור במוצר זה.

במהלך הרבעון הרביעי הושק ה-Moxoridin בגרמניה. מוצר זה, לטיפול בלחץ דם, מאופיין בשולי רווח גבוהים, יחסית, מאחר ואגיס מייצרת גם את חומרי הגלם עבורו. בנובמבר השנה יפוג הפטנט על מוצר זה גם בצרפת ובאנגליה, אולם מחיר המוצר המקורי שם נמוך יותר ממחירו בגרמניה, כך שמדובר בשווקי יעד קטנים יותר.

ברבעון הראשון צפויה אגיס, להערכתה של אפטר, לדווח על הכנסות של כ-433 מיליון שקל (+6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ורווח הנקי של 35 מיליון שקל (+12%).

לדברי האנליסטית, אגיס נסחרת לפי מכפיל רווח נגזר של 21 לשנת 2004 ו-18 לשנת 2005, עם שיעור גידול צפוי של 26% ברווח הנקי בשנה הקרובה, כל הפרמטרים נמוכים לעומת חברות גנריות אחרות בתעשיה.