בכיר בברגר הולדינגס: אין כוונה לשלם לבארינבוים עמלת תיווך

בארינבוים יצר הקשר בין ברגר לאיציק שרם, שהוביל להעברת השליטה בדש ני"ע; ברגר הולדינגס חולשת על כ-7 מיליארד שקל כספי לקוחות

בחברת ברגר הולדינגס הופתעו ממכתב שקיבלו לאחרונה מצביקה בארינבוים, שבו נתבקשה החברה לשלם עמלת תיווך בגין עסקה בה רכשה את השליטה בחברת דש ני"ע.

על פי ביאור שצורף לדו"חות ברגר הולדינגס: "ב-25 בפברואר הוצאה דרישת חוב מצד שלישי לעמלת תיווך בשיעור של 1.5% מעסקת רכישת דש ע"י החברה, בסך של כ-790 אלף שקל (לא כולל מע"מ), וכן כל העמלות העתידיות שתגענה למתווך בקשר עם מימוש אופציות לרכישת מניות נוספות בדש". ברגר הולדינגס מציינת בדו"חות, כי היא לומדת את פרטי דרישת החוב, שלמיטב ידיעתה לא סוכמה בכתב.

גורם בכיר בחברה טען היום, כי תמוה שרק שבעה חודשים לאחר העברת השליטה בחברה, מידי עמית ברגר לקרנות הפנסיה של הסתדרות עובדים לאומית, "נזכר" בארינבוים לדרוש את עמלת התיווך. אותו גורם טען שמאחר ועמלה שכזו לא עוגנה בהסכם כתוב, אין בכוונת החברה לשלמה.

מקורבים לבארינבוים טענו היום שבין הצדדים לא קיים ויכוח על עובדת היותו בנקאי ההשקעות של העסקה, ועדות לכך היא תשלום בהיקף דומה שקיבל מידי שרם-פודים-קלנר, המוכרת בעסקה. הללו הוסיפו, כי בכוונת הצדדיים ליישב את חילוקי הדעות בדרכי נועם, ככל הנראה, בידי בורר מוסכם.

העסקה לרכישת השליטה בדש, מחברות הברוקרים המובילות בישראל, נחתמה במאי 2003. ברגר הולדינגס רכשה מידי שרם-פודים-קלנר ומנהלי החברה, שמחה רשף ודב ילין, 50.01% ממניות דש, לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל, כפול מההון העצמי החשבונאי של החברה. בהמשך, מיזגה לתוכה את חברת קפיטל-ברגר, מיזוג שהושלם לאחרונה ויצר את חברת הברוקרים הפרטית הגדולה בישראל, שמנהלת השקעות בהיקף של כ-7 מיליארד שקל. בעקבות השלמת המיזוג מחזיקה ברגר הולדינגס כ-63% ממניות דש ני"ע.

עמית ברגר, עד לאחרונה בעל השליטה בברגר הולדינגס, סיפר ל"גלובס" בחודש אוקטובר על נסיבות הרכישה: "נפגשתי עם איציק שרם בבית קפה ברמת השרון, לאחר שפורסם שעסקה מתוכננת למכירת השליטה בדש לבל"ל נקלעה למבוי סתום. לא פגשתי אותו לפני כן מעולם, ומי שיצר בינינו את הקשר היה צביקה בארינבוים. לאחר שערכנו היכרות, אמרתי לו שאני לא רוצה בדיקת נאותות, `תן לי רק מצגים על מצב החברה בתחום המשפטי, החשבונאי, המיסויי, הביטוחי ועובדים, ותערוב להם. התחייבתי לשלם 10% יותר מבל"ל, לחצנו ידיים וסגרנו עניין".

ברגר ובארינבוים עשו עסקים משותפים עוד לפני רכישת דש ני"ע. במארס 2003 רכשה ברגר הולדינגס מידי רובומטיקס של בארינבוים את מניותיה באדקו טכנולוגיות, חברה פרטית המשמשת כמפיצה וכנציגה הבלעדית של חברות בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק בשיווק תתי מערכות לתחום המחשוב התעשייתי והצבאי.

בעסקה, נכנסה ברגר הולדינגס בנעליה של רובומטיקס, שרכשה זמן קצר קודם לכן 49.5% ממניות אדקו. תמורת המניות ושטר הון של אדקו שהיה בבעלות רובומטיקס, שילמה ברגר הולדינגס כ-6 מיליון שקל, סכום שהוכר ברובומטיקס כרווח הון.

אדקו מתמחה במכירת מגוון רחב של מוצרי מדף של החברות אותן היא מייצגת, וכן בתכנון ואספקת פתרונות TURN KEY ומכלולים ייחודיים אותם היא בונה בהתאם למיפרט ייחודי ללקוח. אדקו מעסיקה 30 עובדים ובין לקוחותיה נמנות אלביט, קומברס ואורבוטק.

אדקו טכנולוגיות סיימה את 2003 עם הכנסות של 72 מיליון שקל ורווח נקי של 3.1 מיליון שקל. לחברה גרעון של 13.78 מיליון שקל בהון העצמי והיא ממומנת בעיקר באמצעות שטרי הון והלוואות לזמן ארוך מבעלי עניין (19.1 מיליון שקל).

בין ברגר הולדינגס למייסד אדקו, בני קונסטנטין, המחזיק 50% ממניות החברה, הסכם בעלי מניות המסדיר את מערכת היחסים ביניהם בקשר עם זכויותיהם בחברה ובמסגרתו התחייב קונסטנטין להמשיך ולהעניק שירותי ניהול לאדקו במשך ארבע השנים הקרובות.