שלמה רייזמן מאזימוט טכנולוגיות מגייס משקיעים זרים: רכשו 20% מהמניות ב-2 מיליון דולר

ההשקעה מבוצעת לפי שווי של 10 מיליון דולר אחרי הכסף, בדומה לשווי השוק לפיו נסחרת החברה בבורסה

גיוסי הון הפכו לשכיחים בחודשים האחרונים, זאת על רקע הזינוק בשערי המניות. חלק מהחברות מגייסות הון באמצעות הנפקת איגרות חוב, חלקן באמצעות מניות, חלקן באופן פרטית ואחרות באופן ציבורי. חברת אזימוט טכנולוגיות , שבשליטת שלמה רייזמן והעוסקת בשיווק וייצור של מערכות GPS (ניווט באמצעות לווין), דיווחה היום מכרה 20% ממניות החברה למשקיעים זרים תמורת 2 מיליון דולר.

המשמעות היא שההשקעה מבוצעת לפי שווי של 10 מיליון דולר אחרי הכסף, בדומה לשווי השוק לפיו נסחרת החברה בבורסה. מניית אזימוט התנהגה בצורה חריגה בשבועות האחרונים, לאור הידיעה אודות הסכם ההשקעה המתגבש בין החברה למשקיעים החדשים, כך ששווי השוק של החברה משקף בדיוק את השווי לפיו יכנסו המשקיעים החדשים להשקעה.

אזימוט ציינה בהודעתה, כי חתמה על שני הסכמים נפרדים: האחד עם ביאנו צ'אדורי ודרוב צ'אדורי, שהם קרובי משפחה, והשני עם משקיע בשם סומנט קאפור- כולם משקיעים זרים. על פי ההסכם תקצה החברה לראשונים 10.02% מהונה תמורת כמיליון דולר, ואילו המשקיע השני יקבל 9.98% תמורת 998 אלף דולר.

אישור העסקה בין החברה לבין בעלי המניות החדשים מותנה, בין היתר, באישור הדירקטוריון, מימוש התחייבות בעלת מניות בחברה לתמוך במינוי של נציג לכל משקיע בדירקטוריון החברה וקבלת אישור האסיפה הכללית של אזימוט למהלך. אם התנאים המתלים לא ייכנסו לתוקפם תוך 60 יום ההסכמים יבוטלו.

אזימוט טכנולוגיות סיימה את שנת 2003 עם הפסד כבד של 7.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 3 מיליון שקל. ההפסד התפעולי של אזימוט טכנולוגיות הסתכם ב-5 מיליון שקל, לעומת רווח של 2.2 מיליון שקל בשנת 2002 ומכירותיה הסתכמו ב-49 מיליון שקל - ירידה של 21.2% לעומת 2002.

בחברה ציינו, כי הירידה החדה בהכנסות נובעת מקיטון בהיקף ההזמנות. עם זאת, בכל הנוגע לצבר ההזמנות מצבה של אזימוט טכנולוגיות לא רע בכלל. לחברה צבר הזמנות בהיקף של 57, לעומת 30 מיליון שקל ב-2002. בנוסף, ציינה החברה כי התקבלו הזמנות בהיקף של 17 מיליון שקל עד למועד פרסום הדו"ח, שמרביתן מיועדות למימוש כבר השנה.

תזרים המזומנים של החברה מפעילותה השוטפת הסתכם אשתקד ב-587 אלף שקל, לעומת תזרים שלילי של מיליון שקל בשנת 2002. התזרים החיובי של החברה נבע מגידול במקדמות הלקוחות, ואילו התזרים השלילי בשנת 2002 נבע בעיקרו מעלייה בחוב הלקוחות ומקיטון במקדמות הלקוחות.

אזימוט טכנולוגיות עוסקת בפיתוח, יצור ושיווק של מערכות ומוצרים בטכנולוגיות ניווט לוויינים (GPS), תקשורת נתונים ואופטו-מכניקה המיועדים לשימושים צבאיים, סמי צבאיים ואזרחיים. לחברה שלוש קבוצות מוצרים עיקריות: מערכות להרכשת מטרות (עיקר מכירות החברה), מערכות שליטה, בקרה וניווט, וכן ציוד מדידה אופטי בדיוקים גבוהים. אזימוט, שנמחקה בזמנו מהמסחר לפי מחיר של 5 מיליון דולר, הונפקה מחדש לפני שלוש וחצי שנים לפי שווי של 20 מיליון דולר. מאז שוויה הידרדר, לאחר שעברה שנים לא קלות, וכיום הוא עומד כאמור על 10 מיליון דולר בלבד.