בעקבות התנגדות מבטחים לשכרם של יונה וברזילי: גמול דוחה האסיפה הכללית

האסיפה תדחה בשלושה שבועות - תתקיים בתאריך ה-3 במאי; אמש פורסם ב"גלובס" כי קרן הפנסיה מבטחים מאיימת לטרפד את אישור תנאי העסקתם

חברת גמול דיווחה היום על דחייה של שלושה שבועות במועד האסיפה הכללית שנועדה לאשר את שכרם של בעלי השליטה בחברה, אייל יונה, ואמנון ברזילי. האסיפה תכונס בתאריך ה-3 במאי. נראה שהסיבה לדחייה היא הפרסום אמש ב"גלובס" לפיו מאיימת לטרפד את אישור תנאי העסקתם של בעלי השליטה בחברת ההשקעות גמול יונה וברזילי. הקרן, המחזיקה 9.5% ממניות גמול, החליטה להתנגד לתנאי ההעסקה באסיפה הכללית שהייתה אמורה להתקיים מחרתיים (ה`).

בעקבות קבלת ההחלטה אמש במבטחים, על התנגדותה לשכרם של יונה וברזילי, צפויות ללכת בדרכה גם קרנות פנסיה ותיקות נוספות המחזיקות במניות גמול - קג"מ ומקפת. בסה"כ מחזיקות קרנות הפנסיה ההסתדרותיות כ-16% ממניותיה של גמול, בעוד יונה וברזילי חולשים על כ-65% ממניותיה. מאחר ואישור שכרם של צמד בעלי השליטה נדרש לרוב מיוחס, של לפחות שליש מקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בהחלטה, הרי שהצבעת נגד של קרנות הפנסיה עשויה למנוע את קבלת ההחלטה.

יונה וברזילי, שמונו בחודש שעבר ליו"ר ולסגן יו"ר הדירקטוריון, בהתאמה, ביקשו לעצמם תנאי העסקה נדיבים הכוללים שכר שנתי של 125 אלף דולר לכ"א מהשניים. בנוסף, יזכו יונה וברזילי למענק מרווחי החברה, 6 חודשי הסתגלות במקרה של הפסקת עבודתם, מכונית צמודה בעלות ליסינג חודשית של עד 8,000 שקל, כיסוי הוצאות טלפון וטלפון סלולרי ללא תקרה, זכאות לקבלת עיתונים יומיים, החזר הוצאות אש"ל, הוצאות נסיעה לחו"ל במסגרת תפקידיהם והוצאות נלוות אחרות (שוב, ללא תקרה).

תמורת השכר השמן ושפע ההטבות לשניים תקבל גמול את שירותיהם של יונה וברזילי "בהיקף שעות ככל שיידרש", אך לא את כל שעות העבודה של השניים שיהיו זכאים להמשיך בפעילויות עסקיות פרטיות "ובלבד שלא יהיה ניגוד עניינים כלשהו בין פעילותם האמורה לבין תפקידם בחברה".

שכרם של יונה וברזילי מתבסס על תנאי הכהונה להם היה זכאי היו"ר הקודם של גמול, יקיר גבאי (שהפך בינתיים למנכ"ל החברה, בתנאים משופרים). נימוקי הדירקטוריון לאישור ההתקשרויות עמם כוללים את הזמן הרב שמקדישים השניים לקידום ענייני החברה ואת היקף הנכסים של גמול (למעלה ממיליארד שקל) שהופכים את תנאי הכהונה של השניים לסבירים.

שנת 2003, אגב, היטיבה עם גמול, שלאחר הפסד כבד של 130 מיליון שקל ב-2002 חזרה להציג רווח נקי של 62 מיליון שקל תודות לגאות בשוק ההון בשלהי השנה החולפת, שאפשרה לה מימוש השקעות ברווח נאה. עדיין, נסחרת החברה במחיר הנמוך בכ-45% מזה שבו רכשו אותה יונה וברזילי לפי שווי של 120 מיליון דולר לחברה.

גמול, שפועלת בתחומי הנדל"ן, הטכנולוגיה, האנרגיה, התשתיות והפיננסים, היא חברת השקעות עתירת נזילות. נכון לסוף דצמבר 2003 בקופת החברה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל, וההון העצמי לביצוע הרכישה התאפשר תודות לשיפור הביטחונות שקיבל בנק הפועלים, עמד בסוף דצמבר על כ-450 מיליון שקל.