פולאר השקעות מימשה את אחזקותיה באופטי קנדה תמורת 45 מיליון שקל - לידר מכרה גם היא את החזקותיה בחברה

פולאר תרשום רווח הון ברבעון השני של 31 מ' ש'; לידר תרשום רווח של 21.2 מ' ש', שרפ"ק - 15 מ' ש'

פולאר השקעות הודיעה כי תרשום רווח הון לפני מס ברבעון השני בסך של כ-31 מיליון שקל, לאחר שמימשה את החזקותיה במניות אופטי קנדה תמורת סך של כ-45 מיליון שקל.

בעקבות מימוש זה של החזקות החברה באופטי קנדה, הודיעה חברת לידר החזקות , חברת האם של פולאר השקעות, שמימשה במקביל את החזקותיה בחברה הנסחרת בקנדה, כי תרשום ברבעון השני ב-2004 רווח הון לפני מס בסך של כ-21.2 מיליון שקל (מתוכם סך של כ-16 מיליון שקל בגין חלקה ברווחי פולאר). שרם פודים קלנר הודיעה כי בשל מכירת חלקה של חברת הבת לידר במניות אופטי קנדה, וכן בשל מכירת חברת הבת של לידר, פולאר, תרשום החברה ברבעון השני רווח הון לפני מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

חברת פולאר השקעות, זרוע הפעילות המרכזית של קבוצת שרם-פודים-קלנר, דיווחה לאחרונה על חזרה לרווחיות סמלית ברבעון הרביעי ב-2003, לאחר שלוש שנים קשות שבהן צברה הפסדים של כ-440 מיליון שקל. פולאר ניצלה את הגאות הנוכחית בשוק ההון כדי לממש אחזקות סחירות, בעיקר בחברות טכנולוגיה, תמורת כ-142 מיליון שקל וברווח של כ-80 מיליון שקל (שממנו נכלל 67 מיליון שקל בתוצאות 2003).

אחרי ארבעה סבבי גיוס פרטיים, בהם גייסה 936 מיליון דולר קנדי, ובהתאם להצהרותיה בחודשים האחרונים, השלימה ב-7 באפריל אופטי קנדה, מיזם השבחת הנפט הכבד של אורמת, את שלב ההתמחרות בדרך להנפקת המניות הראשונה שלה לציבור.
אופטי גייסה 301.4 מיליון דולר קנדי (227.6 מיליון דולר ארה"ב) בבורסה בטורונטו. בהתמחרות, שבוצעה אמש, נקבע שער המניה להנפקה על 22 דולר קנדי (16.75 דולר ארה"ב), המעניק לאופטי שווי חברה של כ-2.04 מיליארד דולר קנדי (1.55 מיליארד דולר ארה"ב).

פולאר השתתפה גם היא עוד בגיוס הראשון של אופטי, ב-1999, בנוסף לאורמת. אז, כשאופטי יצאה לדרך היא גייסה בהנפקה פרטית כ-25 מיליון דולר. מעט מאוד גופים היו מוכנים לקחת חלק בגיוס, בגלל אי הוודאות לגבי סיכויי הצלחתה והאפשרות לממש ולמסחר את הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה להשבחת נפט כבד. בשל כך, מלבד אורמת עצמה, שהשקיעה בסבב הראשון של הגיוס כ-16 מיליון דולר, היו משקיעים בודדים שהצטרפו לגיוס והאמינו בחברה. ביניהם הייתה גם פולאר, עם השקעה של 3 מיליון דולר.

ההשקעה של פולאר באופטי היתה רשומה עד היום בספרי החברה במחירי עלות.