סדר מקוצר: אמנון סטרשנוב מונה לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית באיגוד לשכות המסחר

וגם: עו"ד דן יקיר, היוע"מ של האגודה לזכויות האזרח, יציג האפשרויות הטמונות בארגונים לשינוי חברתי; ידבר בפאנל בנושא קידום זכויות אדם בפרקטיקה, שיתקיים ביום ד' השבוע

* שבתאי עזריאל, יו"ר עמותת נמ"ר (נפגעי מס רכוש), פנה לוועדה לבחירת שופטים, המתכנסת ביום ה' הקרוב, כדי לבחור את השופטים לבית המשפט העליון, בבקשה שלא לדון במועמדותה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, כל עוד תלויה ועומדת התביעה האזרחית שהגיש נגדה.

עזריאל הגיש תביעת לשון הרע נגד ארבל, בטענה כי אמרה אי אמת במכתבה ליו"ר ועדת חוקה, בעניין מאבקו של עזריאל ביו"ר הרשות לאיסור הלבנת הון, עו"ד יהודה שפר. שפר היה בעבר פרקליט בכיר בפרקליטות, ובעקבות תלונתו של עזריאל, נפתח נגדו הליך משמעתי בלשכת עוה"ד.

לטענת עזריאל, ארבל ביקשה לגונן עליו. ארבל הגישה באחרונה כתב הגנה, באמצעות עורכי הדין שמאי בקר וגלי בהרב-מיארה, מהפרקליטות האזרחית.

* אמנון סטרשנוב, שופט בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר, מונה לנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית, באיגוד לשכות המסחר. מאז פרש סטרשנוב, בשנת 2002, החל לעסוק בבוררויות וגישורים בשוק הפרטי.

סטרשנוב ציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום המוסד לבוררות ובתרומתו לפיתרון סכסוכים עסקיים, בין על ידי בוררות ובין על ידי גישור.

* עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, יציג את האפשרויות הטמונות בארגונים לשינוי חברתי. יקיר ידבר בפאנל בנושא קידום זכויות אדם בפרקטיקה, שיתקיים ביום ד' השבוע, במכללה למשפטים ברמת-גן.

בין הדוברים: שופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר; עו"ד אביגדור פלדמן; עו"ד טליה ששון, לשעבר הממונה על המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה; ושופטת השלום הטריה, שירי רפאלי, ששימשה עד כה כמנהל מרכז השופט חיים כהן לשמירה על זכויות אדם.