גורמי ביטחון: יש מקום לאופטימיות זהירה בעניין מידע על גורל רון ארד; מצפים ל-DNA

מדובר בשלב השני של העיסקה בה הוחלפו שבויים לבנונים באזרח אלחנן טננבוים וגופות שלושת החיילים החטופים

במהלך הימים האחרונים קיימת תכונה רבה במערכת הביטחון בקשר למו"מ עם החיזבאללה, בעניין נווט חיל האוויר הנעדר רון ארד. בעקבות הפרסום בתחילת השבוע בחדשות ערוץ 2, לפיו צפויה התקדמות ניכרת בפרשה, אמרו היום גורמי ביטחון העוסקים בנושא, כי עדיין לא התקבל כל מידע חדש בעניין רון ארד, אולם יש מקום לאופטימיות זהירה.

גורמי הביטחון ציינו, כי ישראל מצפה למידע קונקרטי על גורלו של רון ארד, כלומר, לדגימות DNA, לרקמות ולעצמות אשר יוכח, כי הן שייכות לנעדר. מידע כזה או כל מידע קונקרטי אחר לא התקבל עדיין בישראל.

עם זאת, רבו בתקופה האחרונה פרסומים, בעיקר בעיתונים ערביים, על עסקה שנרקמת ועל כך שמידע הקשור בנווט הנעדר רון ארד ובשלושת נעדרי צה"ל מקרב סולטן יעקוב ב-11 ביוני 82', הועבר מאיראן לידי חיזבאללה.

כזכור, בעסקת השבויים מחודש ינואר בה הוחזרו לישראל האזרח אלחננן טננבאום וגופותיהם של שלושת חיילי צה"ל שנחטפו בהר-דב באוקטובר 2000, סוכם כי השלב השני של העסקה יתממש תוך כשלושה חודשים, ובשלב זה יועבר מידע קונקרטי באשר לגורלו של רון ארד ובתמורה תשחרר ישראל את המחבל הפלשתיני סמיר קונטאר, שרצח בשנת 1978 את בני משפחת הרן בחדירה לנהריה.

על-פי הפרסומים בלבנון, הציב ארגון חיזבאללה אולטימטום, כי אם ישראל לא תשחרר את קונטאר בשבועות הקרובים, כל העסקה תבוטל.

עם זאת, מסרב החיזבאללה למסור מראש אסמכתאות לכך שהמידע שבידיו אכן מתייחס לרון ארד.

לפני כחצי שנה הגיעה לישראל עצם אחרת שנבדקה והתברר כי היא אינה שייכת לרון ארד.

אולם, בימים האחרונים גברה האופטימיות במערכת הביטחון, שכבר בקרוב צפוי להתקבל מידע שעשוי לשפוך אור על גורל הנווט רון ארד.