תוכנית צפון-מערב תל-אביב צפויה לקבל אישור

תועבר להפקדה בוועדה המחוזית; בתוכנית 1,900 דונם מתוכם פארק חופי בשטח של 400 דונם

מליאת ועדת בניין עיר של עיריית ת"א צפויה לאשר הערב (א') את תוכנית צפון-מערב העיר, ולהעבירה להפקדה בוועדה המחוזית ת"א. מדובר באחת התוכניות הגדולות שהונחו על שולחן הוועדה בשנים האחרונות.

תוכנית 3700 משתרעת על שטח של 1,900 דונם, וגבולותיה נעים מהרצליה בצפון, רמת השרון במזרח, דרך נמיר ושכונת איזורי חן בדרום והים ממערב. מדובר בתוכנית לרובע עירוני חדש בצפון העיר, לאורך חוף הים, שבמשך שנים היווה שטח בשולי העיר.

התוכנית כוללת כ-10,500 יח"ד בשטח של 120 מ"ר לדירה. סך שטחי המסחר והתעסוקה ינוע סביב 250 אלף מ"ר. 712 דונם מתוך 1,874 יוקצו לבנייה, והיתר לשטח ציבורי שיכלול 534 דונם ובתוכו 400 דונם של פארק חופי.

לדברי מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, מדובר בתוכנית שיוצאת לפועל אחת לדור. "אנו עושים פה תוכנית למאה השנים הבאות. לא מדובר בעוד פרבר שינה, אלה עיר בתוך עיר, המתאימה למאה ה-21".

על-פי הערכות שונות, היקף הפרויקטים השונים בתוכנית עשוי להגיע למיליארדי שקלים. יצוין, כי במתחם כבר מספר פרויקטים שישולבו בתב"ע החדשה, בהם סי אנד סאן, מגדלי נאמן, איזורי חן, הקאנטרי קלאב ומלון קולוני.

על הדיון עדיין מוטל הצל של החלטת ועדת הפנים של הכנסת מלפני שבועיים שביקשה שלא לדון בתוכניות המתייחסות לשטחים בקרבת חוף הים, עד אשר לא תסתיים חקיקת חוק החופים. (ראו הרחבה בגלובס נדל"ן עמ' 10 ו-13)